Grammar Club

Grammar Club це ще один різновид діяльності, якою займаються на кафедрі граматики англійської мови. На засіданнях цього студентського гуртка розглядають сучасні проблеми практичної та теоретичної граматики та загальної лінгвістики. Граматичний гурток має метою зацікавити студентів у дослідженнях в області граматики та працює під керівництвом професора І.Б. Морозової, яка також є його президентом. Посаду віце-президента та головного редактора стінгазети, яку щомісяця випускають члени гуртка, займає молодий викладач Олена Пожарицька.

Під час онлайн-навчання гурток працює дистанційно.

Tests

4 квітня 2025 р. членам гуртка Grammar Club пощастило відвідати гостьову лекцію від перекладачки, керівниці відділу супроводу проєктів «АрселорМіттал» Аліни Нілогової, де вони з перших рук дізналися особливості внутрішньої кухні професійних технічних перекладачів. Глибоко вдячні Запорізькому національному університету за запрошення!

sites.znu.edu.ua

Вибіркові дисципліни кафедри граматики англійської мови

1 КУРС

Класифікація частин мови (к.ф.н., доц. Пожарицька О.О.)

Цей курс закладає основи граматики для студентів, які вивчають англійську мову та бажають впевнено розпочати навчання в університеті, освіжити знання, отримані в школі, і ознайомитися з, на перший погляд, простими, але, насправді, доволі складними проблемами англійської. Він спрямований на ознайомлення студентів з основними поняттями граматики, такими як частина мови та частини мови в англійській мові, а також способи їх функціонування в англійських реченнях; речення, його комунікативні типи та типовий англійський порядок слів у них; член речення та основні члени речення в англійському реченні. Лекції також охоплюють усі типи питань разом із їх комунікативними особливостями. Студенти дізнаються більше про займенники It і There та їхні ролі в безособових і номінативних реченнях і реченнях незрозумілого існування (There is time… Vs It is time…).

Граматичні особливості простого речення (к.ф.н., доц. Лимаренко О. А.)

Курс присвячено висвітленню основних принципів організації простого речення в сучасній англійській мові. Здобувачі знайомляться із комунікативними типами та структурними моделями простого речення, навчаються виокремлювати граматичну основу простого речення, розрізнювати другорядні члени речення. Опрацьовуються практичні навички з конструювання різних структурних моделей простого речення залежно від комунікативної інтенції мовця.

2 КУРС

Вступ до германської філології (к.філол. наук, доцент Мойсеєнко Н.Г., ст. викл. Жук В.А.)

Метою курсу є знайомство студентів з походженням, розвитком, структурою германських мов, їх взаємних зв’язків, спільних закономірностей і тенденцій в їхньому розвитку й структурі. Навчальна дисципліна розглядає факти історичних змін як прояв загальних закономірностей та специфічних рис і тенденцій у їхньому нерозривному зв'язку з умовами існування германських мов, дає історичне пояснення основним особливостям сучасної системи германських мов, яка склалася в результаті багатовікового розвитку, базуючись на історичних, етнографічних, археологічних даних про походження, побут, суспільний устрій давніх германців.

Особливості використання фразових дієслів в англійській мові (к.пед.н., доц. Хромченко О. В.)

Курс має на меті надати здобувачам вищої освіти всебічне розуміння та практичні навички для ефективного використання фразових дієслів. Цей курс ставить завдання вирішити труднощі, з якими студенти часто зіштовхуються при зіткненні з цими складними мовними структурами. Завдяки поєднанню теоретичних основ та практичних вправ, здобувачі освіти розвинуть глибоке розуміння особливостей застосування фразових дієслів у різних контекстах. Завершивши курс, студенти можуть очікувати, що вони матимуть міцний фундамент для ефективного використання фразових дієслів. Вони будуть забезпечені стратегіями для розкодування нових фразових дієслів, які вони зустрічатимуть у навчальних матеріалах, текстах та щоденних розмовах. Цей спеціалізований курс не тільки покращить їхню мовленнєву компетенцію, але також розвине здатність спілкуватися плавно та виразно, відкриваючи шлях до успішного навчання та майбутньої професійної діяльності.

Метод проєктів як сучасна педагогічна технологія (к.пед.н., доц. Хромченко О. В.)

Курс присвячено особливостям впровадження методу проектів у ході викладання професійно-орієнтованих дисциплін з метою формування дослідницьких умінь, розвитку творчих здібностей, підвищенню пізнавального інтересу здобувачів вищої освіти. Курс складається з теоретичної частини, де розглядаються аналіз наукових позицій щодо визначення сутності феномена “метод проектів” в контексті різних наукових підходів та класифікація навчальних проектів зумовлена різними точками зору щодо можливостей впровадження проектування в навчальний процес. Практичну частину курсу присвячено розробці власних проектів. Найголовніше, що Ви отримаєте, якщо оберете цей спецкурс: Ви навчитесь самостійно думати, знаходити та вирішувати проблеми, використовуючи знання із різних предметних областей, висувати гіпотези, формулювати висновки. Проектна робота дозволить виключити формальний характер навчання й та допоможе досягти практичного результату навчання.

Принципи узгодження граматичних часів (к. пед. наук, доц. Хромченко О. В.)

Спецкурс присвячено висвітленню основних принців узгодження граматичних часів в англійській мові. Пропонований спецкурс передбачає вивчення певної системи залежності граматичного часу дієслова в підрядному реченні від граматичного часу, яке вживається в головній частині складнопідрядного речення. Спецкурс, який викладається англійською мовою, дає студентам можливість вдосконалювати навички іншомовного спілкування, оскільки правила узгодження граматичних часів використовуються в непрямій мові.

3 КУРС

Неособові форми дієслова (к.ф.н., доц. Лимаренко О. А.)

Курс зосереджується на неособових формах дієслова в англійській мові: їхніх формах, синтаксичних функціях, особливостях вживання в сучасній англійській мові. Увага також приділяється порівняльному аналізу реалізації зазначених граматичних форм в різних типах речень, в деяких типах дискурсу тощо.

Реалізація категорії модальності (к.ф.н., доц. Лимаренко О. А.)

Спецкурс спрямований на формування практичних навичок студентів щодо диференціації та вживання модальних дієслів в сучасній англійській мові. Для реалізації даної мети висвітлюються наступні теми: модальність як категорія, що позначає (ір)реальні відношення висловлення до дійсності з точки зору мовця; типи модальності в сучасній лінгвістиці та засоби її вираження в мові; особливості вживання модальних дієслів (класифікація, граматичні форми, семантичне значення тощо). 

4 КУРС

Мовні засоби вираження нереальності в англійській мові (д.ф.н., проф. Морозова І.Б.)

Cпецкурс присвячено основним принципам вираження нереальності в англійській мові скрізь призму логіко-філософcької концепції суб’єктивної модальності. Основною метою курсу є висвітлення граматичних принципів побудови модальних висловлювань та їхнього вживання у поточному мовленні. Матеріал викладається в аспекті практичного використання умовних способів англійської мови з урахуванням діахронічних тенденцій її розвитку. Курс складається з теоретичної частини, де розглядаються поняття «суб’єктивна модальність», засоби вираження модальності, типи умовних способів та базові мовленнєві моделі висловлення нереальності в англійській мові. Практичну частину курсу присвячено тренуванню та активному вживанню умовних способів дієслова в поточному мовленні.

Синтаксичні комплекси (к.ф.н., доц. Пожарицька О.О.)

Курс лекцій спрямований на полегшення засвоєння однієї з найскладніших тем граматики - синтаксичні комплекси та робить її досить легкою та зрозумілою. Маючи достатньо часу, ми присвятимо заняття висвітленню комунікативних функцій та особливостей інфінітивних, герундіальних і дієприкметникових комплексів і фраз, побачимо їх можливі трансформації та те, як вони функціонують у сучасній англійській мові. Оскільки синтаксичні комплекси — це зворот, що робить мовлення аутентичним та насправді англійським, ознайомлення з ними — ще один крок до вільного володіння мовою та майстерності.

Синтаксичний аналіз речення (к.ф.н., доц. Карпенко М.Ю.)

Курс присвячено висвітленню основних понять синтаксичного аналізу простого речення. Зокрема, приділено увагу наступним моментам:

  • Диференціація між різними членами речення;
  • Типові способи вираження кожного члену речення;
  • Аналіз морфологічних характеристик різних частин мови;
  • Визначення типів і підтипів підмета, присудка, доповнення, обставини, означення;
  • Структурна і комунікативна класифікація речень.

МАГІСТРАТУРА

1 КУРС

Особливості викладання англійської мови для цифрового покоління студентів (к.пед. н., доц. Хромченко О.В.)

У сучасному світі, де технології є невід'ємною частиною нашого життя, особливо актуальним стає питання викладання англійської мови для “цифрового покоління”. Запропонований спецкурс присвячено основним аспектам викладання англійської мови студентам, які належать до “цифрового покоління”. На спецкурсі здобувачі вищої освіти навчаться використовувати цифрові технології, інтерактивні методики навчання, адаптувати заняття до цифрових форматів тощо. Спецкурс буде присвячено таким темам, як розвиток цифрової грамотності серед студентів; особливості використання візуальних та аудіовізуальних засобів у навчальному процесі; створення цифрових ресурсів та матеріалів для викладання англійської мови; адаптація традиційних методів навчання до цифрових форматів.

Сучасні граматичні течії (к.ф.н., доц. Карпенко М.Ю., к.ф.н., доц. Пожарицька О.О.)

Курс орієнтовано на систематизацію та узагальнення знань з сучасних напрямів у лінгвістиці, а також з дидактичних студій, що стосуються викладання іноземних мов. Даний курс лекцій надає слухачам ґрунтовну платформу для вибору власного шляху на широких теренах лінгвістичних та дидактичних проблем та дозволяє слухачам вибрати найбільш ефективні кроки для подальшого власного професійного розвитку. У лекціях також висвітлюються сучасні методичні та лінгвістичні підходи до глибинного вивчення мовних одиниць різних рівнів.

Академічний дискурс (д.ф.н., доц. Неклесова В.Ю.)

Курс призначений для всебічного вивчення аспектів академічного дискурсу. Його головна мета – це надати студентам теоретичні та практичні знання у царині дискурсивної діяльності, пов’язаною з академічним світом. Під час курсу студенти ознайомляться з основними поняттями академічного дискурсу, його різновидами та складовими. Увагу буде приділено таким компонентам як хронотоп, цілі, цінності, стратегії, матеріал, дискурсивні формули та учасники академічного дискурсу. Студенти розвинуть навички критичного мислення та аналізу текстів академічного дискурсу. Курс сприятиме підготовці студентів до самостійної наукової роботи в області філології, літературознавства та перекладу.

2 КУРС

Психолінгвістика (д.ф.н., проф.Карпенко О.Ю.)

Дисципліна присвячена висвітленню принципів засвоєння, продукування та сприйняття мовлення. Основна мета курсу полягає в тому, щоб ознайомити студентів з основами психолінгвістики для запобігання складностей з викладанням матеріалу у майбутній професійній діяльності, а також для кращого розуміння особливостей функціонуання пам’яті та мовленнєвої свідомості реціпієнтів інформації. Тематика лекцій опоплює онтогенез мовлення, рівневість сприйняття мовлення: психологічні механізми, внутрішній лексикон, моделі продукування мовлення, конверсаційні інтеракції. Також планується проведення психолінгвістичних експериментів, інтерпретація та аналіз їх результатів.

Основи когнітивної ономастики (д.ф.н., доц. Неклесова В.Ю.)

Цей курс присвячений вивченню власних назв, онімів, та спрямований на всіх, хто цікавиться власними назвами. Основа проблематики когнітивної ономастики – буття власних назв у ментальному лексиконі. Оніми проникають у ментальний лексикон щодня у великих кількостях, але затримуються там тільки потрібні, суб’єктивно значущі, які зазнають трансформації, перекодовуються у концепти. При виході їх у мовлення вони зазнають переробки, перекодовуючись у слова. Онімні концепти зв’язані з іншими елементами ментального лексикону як його організатори, оптимізуючи його функціонування й підвищуючи ефективність. Особливий інтерес представляє асоціативний шлейф власної назви, для виявлення якого на заняттях студенти проводять вільний асоціативний експеримент за результатами якого складають асоціативні словники, практичне застосування яких може здійснюватися в написанні текстів, особливо рекламного характеру.

Вербальна складова психологічного впливу (к.ф.н., доц. Карпенко М.Ю.)

Курс присвячений детальному вивченню механізмів вербального впливу. Основною метою курсу є надання студентам глибоких знань про принципи і техніки впливу, які використовуються в різних комунікативних ситуаціях. Протягом курсу студенти ознайомляться з основними психологічними тригерами, такими як взаємність, послідовність, соціальний доказ, симпатія, авторитет, дефіцит і автоматичність, а також дослідять їхню роль у формуванні поведінки та рішень. Окрему увагу буде приділено етичним аспектам застосування цих принципів, а також розвитку навичок розпізнавання і захисту від маніпулятивних технік. Студенти набудуть практичних навичок аналізу вербальних стратегій впливу та їхнього застосування для досягнення професійних цілей, що сприятиме їхньому розвитку в сферах комунікації, психології, маркетингу та освіти.

Інтра- та екстра-лінгвальні детермінанти загальної привабливості (д.ф.н., проф. Морозова І.Б.)

У даному курсі розглядається проблема інтра- та екстра-лінгвальних засобів створення (власноруч та не тільки) іміджу привабливої особистості. Особливістю запропонованого підходу є детальне вивчення особистостей безперечних поганців, яким, як відомо, загалом співчувають, попри їхню злу сутність. Протягом курсу аналізуються різні ментально-лінгвальні механізми створення певного іміджу особистості. Особливу увагу приділено вербальному аспекту цього процесу та вченню про комунікативні моделі. Студенти ознайомляться з концепцією Р. Сассоуера про «глобальну та універсальну привабливість» та з роботами з імідж-мейкінгу, запропонованими Гарвардським університетом. Метою даного курсу є надання його слухачам практичних навичок вербального моделювання, які б гарантували позитивне сприймання їхнього повідомлення аудиторією.

‘Покарати не можна помилувати': правила пунктуації в різностильових англійських текстах (к.ф.н., доц. Лимаренко О.А.)

Мета дисципліни – допомогти здобувачам вищої освіти розвинути критичне розуміння основних правил пунктуації сучасної англійської мови та сформувати практичні навички їх використання.

Опис: дисципліна спрямована на поглиблене вивчення правил і особливостей використання пунктуації в англійській мові. Особлива увага приділяється аналізу різних варіантів пунктуаційних норм у сучасних англомовних текстах та їх еволюції. Курс також включає практичні завдання з редагування речень, текстів, що дозволяє студентам застосовувати теоретичні знання на практиці. В результаті вивчення дисципліни здобувачі зможуть впевнено використовувати пунктуацію для досягнення чіткості та виразності письмового мовлення.

Кафедра граматики англійської мови

Завідувач кафедри − Олена Юріївна Карпенко,

доктор філологічних наук, професор

karpenko

Викладачі кафедри

staff enggram

Загальна інформація

Кафедра граматики англійської мови була заснована у 1963 р. видатним лінгвістом, доктором філологічних наук, професором Андрієм Костянтиновичем Корсаковим, який очолював її понад 30 років. Професор Корсаков є автором понад 500 праць, зокрема «The Use of Tenses in Modern English» та «Foundations of Modern English Grammar». Під керівництвом професора А.К. Корсакова було підготовлено та успішно захищено понад 30 кандидатських та 1 докторська дисертація.

З 1989 по 2008 р. кафедрою керувала кандидат філологічних наук, доцент Вікторія Петрівна Коляда, автор понад 150 наукових праць, навчальних посібників та методичних розробок, зокрема посібників «Синтаксичний аналіз складного речення» та «Methodology of Teaching Foreign Languages». За видатні заслуги у педагогічній діяльності В.П.Коляда нагороджена відзнакою «Відмінник освіти України» у 2010 р.

З 2008 р. кафедру очолює доктор філологічних наук, професор Олена Юріївна Карпенко, яка є автором понад 150 наукових праць, зокрема монографії «Проблематика когнітивної ономастики» та навчального посібника «Когнітивна ономастика». Під її керівництвом було захищено 12 кандидатських й 1 докторську дисертацію.

Навчальна діяльність кафедри полягає у підготовці фахівців за кількома напрямками. Передусім, це навчання граматики англійської мови студентів, майбутніх викладачів англійської та іспанської мов і перекладачів. Викладачі кафедри також вводять студентів у науково-філологічний світ завдяки викладанню обов’язкових та вибіркових теоретичних курсів.

На кафедрі функціонує низка студентських гуртків, а саме:

  • «Англійська мова та культура в історичному вимірі» (керівник – ст. викл. Жук В.А.);
  • «Германістика в історичному та сучасному вимірах» (керівник – доц. Мойсеєнко Н.Г.);
  • «Діджиталізація процесу викладання англійської мови в закладах освіти» (керівник – доц. Хромченко О.В.);
  • «Історія та культура Давнього Китаю» (керівник – доц. Карпенко М.Ю.);
  • «Grammar Club» (керівники – проф. Морозова І.Б., доц. Пожарицька О.О.).

Навчальна діяльність

Фахівці кафедри викладають низку теоретичних та практичних навчальних дисциплін.

На освітньому рівні «бакалавр» співробітниками кафедри викладаються обов’язкові навчальні дисципліни:

  • Перша (основна) іноземна мова (англійська): практична граматика;
  • Друга іноземна мова (англійська);
  • Історія англійської мови;
  • Теоретична граматика англійської мови;
  • Методика викладання іноземної мови.

На освітньому рівні «магістр» співробітниками кафедри викладаються обов’язкові навчальні дисципліни:

  • Основна мова (англійська): практична граматика;
  • Друга іноземна мова (англійська);
  • Теоретичне мовознавство;
  • Актуальні проблеми германістики;
  • Теорія та практика перекладу.

Фахівці кафедри викладають вибіркові навчальні дисципліни:

  • Третя іноземна мова (китайська);
  • Класифікація частин мови;
  • Вступ до германської філології;
  • Принципи узгодження граматичних часів;
  • Впровадження методу проектів у закладах вищої освіти;
  • Особливості використання фразових дієслів в англійській мові;
  • Неособові форми дієслова;
  • Реалізація категорії модальності;
  • Синтаксичні комплекси;
  • Синтаксичний аналіз речення;
  • Мовні засоби вираження нереальності;
  • Психолінгвістика;
  • Основи когнітивної ономастики;
  • Особливості викладання англійської мови для цифрового покоління студентів;
  • Інтра- та екстралінгвальні детермінанти загальної привабливості;
  • Сучасні граматичні течії;
  • Вербальна складова психологічного впливу;
  • Академічний дискурс.

Для аспірантів професорами кафедри викладаються дисципліни:

  • Академічне письмо іноземною мовою;
  • Комунікативна лінгвістика крізь призму гештальт-теорії;
  • Когнітивна ономастика.

Викладачі кафедри також здійснюють керівництво педагогічною, перекладацькою та асистентською практиками студентів, забезпечують наукове керівництво студентами при написанні наукових робіт.

Наукова діяльність

Науково-дослідницька тема кафедри - «Дослідження функціонально-прагматичних особливостей лінгвокогнітивної організації мовних одиниць» (без цільового фінансування), науковий керівник - д.філол.н., проф. Карпенко О.Ю.; держ. № 0124U002611 (Наказ по ОНУ № 541-18 від 27 .03.2024.), термін виконання теми – з 01 квітня 2024 р. по 31 грудня 2028 р. В рамках науково-дослідницької теми виконавці видають статті, тези, монографії, посібники, апробують результати своїх досліджень на конференціях у нашій країні та за кордоном, а також захищені докторські та кандидатські дисертації. За період з 2008 по 2024 рр. на кафедрі захищено 18 кандидатських та 3 докторські дисертації.

Крім того, професори кафедри беруть участь у роботі спеціалізованих рад з захисту кандидатських та докторських дисертацій, є членами багатьох редакційних колегій періодичних філологічних видань. Карпенко О.Ю. є головним редактором збірника наукових праць «Записки з ономастики» (Index Copernicus).

На кафедрі щорічно проводяться студентські наукові конференції та звітні конференції професорсько-викладацького складу, присвячені сучасним лінгвістичним проблемам.

Навчальні посібники проф. Морозової І.Б. та доц.Пожарицької О.О. "The Use of the Non-Finites" та двухтомник "The Use of Modal Verbs and Moods" отримали визнання як «Кращі видання 2021-2023 років» (2 місце) на Всеукраїнському конкурсі, який щорічно проводить ГО «Національна академія наук вищої освіти України».

Контактна інформація

Кабінет 131, Французький бульвар 24/26, 65058, Одеса, Україна

Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Конференції граматики англійської мови

В межах святкування 160-річного ювілею університету 12 травня 2025 року на факультеті романо-германської філології відбулася Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція "Korsakov Conference". В конференції взяли участь 160 науковців з різних вишів України, які виступили на 10 секціях. Доповіді учасників охоплюють актуальні питання сучасної лінгвістики, методики викладання іноземних мов та проблеми літературознавства.

Матеріали конференції:

Korsakov Conference Programme

Korsakov Conference Proceedings

cover materialycover programa

 

Програми та силабуси

     
  • Програми 2024

    Робочі програми та силабуси

    (РП – робоча програма, С – силабус)

    ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА «Германські мови та літератури (переклад включно), перша - англійська»

    Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)

    Вибіркові компоненти

    Теоретичні навчальні дисципліни

    • РП / С  Вступ до германської філології (II курс) 
    • РП / С Стилістичні особливості англомовного художнього тексту (ІV курс)

    Рівень вищої освіти: другий (магістерський)

    Вибіркові компоненти

    Теоретичні навчальні дисципліни

    • РП / С  Особливості викладання англійської мови для цифрового покоління студентів (I курс)
    • РП / С Академічний дискурс (І курс)
    • РП / С  Вербальна складова психологічного впливу (II курс)
    • РП / С  Правила пунктуації в різностильових англійських текстах (II курс)
  • Програми 2023

    Робочі програми та силабуси

    (РП – робоча програма, С – силабус)

    ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА «Германські мови та літератури (переклад включно), перша - англійська»

    2023

    Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)

    Обов'язкові компоненти

    Теоретичні навчальні дисципліни

    • РП / С Вступ до германської філології (II курс)
    • РП / С Історія основної іноземної мови (III курс)
    • РП / С Теоретична граматика основної іноземної мови (IV курс)
    • РП / С Методика викладання іноземної мови та зарубіжної літератури (ІІІ курс)

    Практичні навчальні дисципліни

    • РП / С Перша іноземна мова (англійська) (I курс)
    • РП / С Основна іноземна мова (англійська) (II курс)
    • РП / С Основна іноземна мова (англійська) (III курс)
    • РП / С Основна іноземна мова (англійська) (IV курс)
    • РП / С Основна іноземна мова (англійська) (V курс)
    • РП / С Друга іноземна мова (англійська) (I курс)
    • РП / С Друга іноземна мова (англійська) (II курс)
    • РП / С Друга іноземна мова (англійська) (III курс)
    • РП / С Друга іноземна мова (англійська) (IV курс)

    Вибіркові компоненти

    Теоретичні навчальні дисципліни

    • РП / С Класифікація частин мови (І курс) 
    • РП / С Граматичні особливості простого речення (І курс)
    • РП / С Впровадження методу проектів у закладах вищої освіти (ІІ курс)
    • РП / С Особливості використання фразових дієслів в англійській мові (ІІ курс)
    • РП / С Неособові форми дієслова (III курс)
    • РП / С Реалізація категорії модальності (III курс)
    • РП / С Мовні засоби вираження нереальності (IV курс)
    • РП / С Синтаксичні комплекси (IV курс)
    • РП / С Синтаксичний аналіз речення (ІV курс)
    • РП / С Принципи узгодження граматичних часів (ІІ курс)

    Практичні навчальні дисципліни

    • РП / С Третя іноземна мова (китайська) (ІІ курс)
    • РП / С Третя іноземна мова (китайська) (ІІІ курс)
    • РП / С Третя іноземна мова (китайська) (ІV курс)

    Рівень вищої освіти: другий (магістерський)

    Обов'язкові компоненти

    Теоретичні навчальні дисципліни

    • РП / С Теоретичне мовознавство (І курс)
    • РП / С Актуальні проблеми германістики (I курс)
    • РП / С Теорія та практика перекладу (I курс)

    Практичні навчальні дисципліни

    • РП / С Основна іноземна мова (англійська)
    • РП / С Друга іноземна мова (англійська)

    Вибіркові компоненти

    Теоретичні навчальні дисципліни

    • РП / С Сучасні граматичні течії (I курс)
    • РП / С Англійський комунікативний стиль (І курс)
    • РП / С Психолінгвістика (II курс)
    • РП / С Основи когнітивної ономастики (II курс)
    • РП / С Фреймування ментального лексикону (II курс)
    • РП / С Інтра- та екстралінгвальні детермінанти загальної привабливості (II курс)

    Практичні навчальні дисципліни

    • РП / С Третя іноземна мова (китайська) (І семестр)
    • РП / С Третя іноземна мова (китайська) (ІІ семестр)
    • РП / С Третя іноземна мова (китайська) (ІІІ семестр)

    Рівень вищої освіти: третій (освітньо-науковий)

    • РП / С Академічне письмо іноземною мовою
  • Програми 2022

     

    Робочі програми та силабуси

    (РП – робоча програма, С – силабус, Д - Додаток)

    ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА «Германські мови та літератури (переклад включно), перша - англійська»

    2022

    Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)

    Обов'язкові компоненти

    Теоретичні навчальні дисципліни

    • Д Вступ до германської філології (II курс)
    • Д Історія основної іноземної мови (III курс)
    • РП / С Методика викладання іноземної мови та літератури (III курс)
    • Д Методика викладання іноземної мови (Філологічний факультет) (IV курс)
    • Д Теоретична граматика основної іноземної мови (IV курс)
    • Д Теоретична граматика англійської мови (Філологічний факультет) (IV курс)

    Практичні навчальні дисципліни

    • Д Основна іноземна мова (англійська) (I курс)
    • Д Основна іноземна мова (англійська) (II курс)
    • Д Основна іноземна мова (англійська) (III курс)
    • Д Основна іноземна мова (англійська) (IV курс)
    • Д Основна іноземна мова (англійська) (V курс)
    • Д Друга іноземна мова (англійська) (I курс)
    • Д Друга іноземна мова (англійська) (II курс)
    • Д Друга іноземна мова (англійська) (III курс)
    • Д Друга іноземна мова (англійська) (IV курс)

    Вибіркові компоненти

    Теоретичні навчальні дисципліни

    • РП / С Класифікація частин мови (І курс)
    • РП / С Принципи узгодження граматичних часів (І курс)
    • РП / С Неособові форми дієслова (III курс)
    • РП / С Синтаксичні комплекси (III курс)
    • РП / С Реалізація категорії модальності (III курс)
    • РП / С Мовні засоби вираження нереальності (IV курс)
    • Д Основи синтаксичного аналізу речення (ІV курс)

    Практичні навчальні дисципліни

    • Д Третя іноземна мова (китайська) (ІІ курс)
    • Д Третя іноземна мова (китайська) (ІІІ курс)
    • Д Третя іноземна мова (китайська) (ІV курс)

    Рівень вищої освіти: другий (магістерський)

    Обов'язкові компоненти

    Теоретичні навчальні дисципліни

    • РП / С Актуальні проблеми германістики (I курс)
    • РП / С Теорія та практика перекладу (I курс)
    • Д Теорія та практика перекладу (Філологічний факультет) (I курс)
    • РП Перекладацька практика
    • РП Переддипломна практика

    Практичні навчальні дисципліни

    • РП / С Основна іноземна мова (англійська), денне відділення
    • РП / С Основна іноземна мова (англійська), заочне відділення
    • РП / С Друга іноземна мова (англійська), денне відділення
    • РП / С Друга іноземна мова (англійська), заочне відділення

    Вибіркові компоненти

    Теоретичні навчальні дисципліни

    • РП / С Сучасні граматичні течії (II курс)
    • РП / С Психолінгвістика (II курс)
    • РП / С Основи когнітивної ономастики (II курс)
    • РП / С Фреймування ментального лексикону (II курс)
    • РП / С Інтра- та екстралінгвальні детермінанти загальної привабливості (II курс)

    Практичні навчальні дисципліни

    • РП / С Третя іноземна мова (китайська) (І семестр)
    • РП / С Третя іноземна мова (китайська) (ІІ семестр)
    • РП / С Третя іноземна мова (китайська) (ІІІ семестр)

    Рівень вищої освіти: третій (освітньо-науковий)

    • РП / С Когнітивна ономастика
    • РП / С Комунікативна лінгвістика крізь призму гештальт-теорії

Васильєва Ольга Олександрівна

vasileva
Кандидат філологічних наук, доцент

ORCID ID

Google Scholar

Біографія:

  • В 2006 р. закінчила Одеський національний університет імені І. І. Мечникова за спеціальністю «англійська мова та література»;
  • В 2007-2019 рр. працювала викладачем кафедри іноземних мов Національного університету «Одеська юридична академія»;
  • В 2011 р. закінчила з відзнакою Національний університет «Одеська юридична академія» за спеціальністю «правознавство»;
  • В 2019 р. захистила кандидатську дисертацію на тему «Структурно-семантичні особливості ідеонімів (на матеріалі англ. мови)» (10.02.04 – германські мови) в Одеському національному університеті імені І. І. Мечникова;
  • З 2019 р. доцент кафедри граматики англійської мови;
  • В 2023 р. отримала вчене звання доцента кафедри граматики англійської мови.

Навчальна діяльність:

  • Основна іноземна мова (англійська);
  • Друга іноземна мова (англійська);
  • Синтаксичні комплекси.

Членство в асоціаціях: є дійсним членом Української спілки германістів вищої школи.

Сфера наукових зацікавлень: загальне мовознавство, ономастика, ідеоніміка, практична граматика англійської мови.

Основні публікації:

  1. Васильєва О.О., Карпенко О.Ю. Англомовні гемероніми: структурний аспект. Записки з українського мовознавства : зб. наук. праць. № 26. Т. 1. Одеса: ПолиПринт, 2019. С. 134-142. URL: http://karpenko.in.ua/wp-content/uploads/2012/08/2019-.pdf
  2. Васильєва О.О. Denotative-nominative typology of English ideonyms. Одеський лінгвістичний вісник: зб. наук. праць. Одеса, 2019. №12. С. 3–8. URL: https://scholar.google.ru/citations?hl=ru&user=HNGI1OwAAAAJ
  3. Васильєва О.О., Карпенко О.Ю. Мотиваційний аналіз англомовних артіонімів. Вісник Львівського університету. Серія філологічна: зб. наук. праць. Львів, 2019. Вип.71 (1). С. 199–211. URL: http://dspace.onua.edu.ua/handle/11300/16487
  4. Васильєва О.О., Карпенко О.Ю., Голубенко Л.М. Структурна типологія англомовних бібліонімів. Записки з ономастики: зб. наук. праць. Одеса : Астропринт, 2019. Вип. 22. С.67–77. URL: http://karpenko.in.ua/wp-content/uploads/2012/08/2019.pdf
  5. Vasilyeva O. Category of Sacredness in the Discourse of the English Sermon (Theolinguistic Approach) / Nina Kravchenko, Elena Karpenko, Anna Matienko-Silnytska, Olga Vasilyeva. Wisdom 2(18), Yerevan, 2021. Р.18-26. URL: https://wisdomperiodical.com/ index.php/ wisdom/ article/view/480 DOI: 10.24234/wisdom.v18i2.480 (SCOPUS, Index Copernicus).
  6. Васильєва О. О., Городецька А. С. Портрет головного героя в романі Андре Асімана «Назви мене своїм ім’ям». Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. 2023 № 63. С.100-103. URL: http://vestnik-philology.mgu.od.ua/archive/v63/22.pdf
  7. Васильєва О.О. Структурні типи музиконімів у творчості американської співачки Лани дель Рей. STUDIA LINGUISTICA, 2023. Вип. 23, С. 9-16. URL: http://studia-linguistica.knu.ua/wp-content/uploads/2024/02/SL_23_2023_full.pdf
  8. Treating law: English for future lawyers: підручник з професійної англійської мови / За загальною редакцією проф. Н.В.Петлюченко. Одеса: Фенікс, 2019. 313 с. URL: https://scholar.google.ru/citations?hl=ru&user=HNGI1OwAAAAJ
  9. Васильєва О. О. Типологія англомовних ідеонімів. Одеська лінгвістична школа: колект. моногр. / За заг. ред. Ковалевської Т. Ю. Одеса: ПолиПринт, 2020. URL: https://scholar.google.ru/citations

Жук Валентина Аркадьевна

zuk

Старший викладач

ORCID ID:

Google Scholar:

Біографія:

  • В 1976 р. закінчила Одеський державний університет імені І. І. Мечникова за спеціальністю «англійська мова та література»;
  • З 1981 р. викладач кафедри граматики англійської мови Одеського державного університету імені І. І. Мечникова;
  • З 1992 р. старший викладач кафедри граматики англійської мови;
  • В 1995 р. пройшла стажування в Шотландії в університеті Сент-Ендрюса.

Навчальна діяльність:

  • Основна іноземна мова (англійська);
  • Друга іноземна мова (англійська);
  • Вступ до спецфілології (лекційний та практичний курси).

Нагороди: нагороджена Почесною грамотою за особистий вклад в справі виховання студентської молоді.

Членство в асоціаціях: є дійсним членом Української спілки германістів вищої школи.

Сфера наукових зацікавлень: когнітивно-комунікативні дослідження в діахронії германських мов; інноваційні методи викладання практичної граматики.

Основні публікації:

  1. Zhuk V. A. Videomaterials as a Method and Tool of Teaching English. Одеська лінгвістична школа: кола реконструкцій [Колективна монографія]. Одеса: ПолиПринт, 2020. P. 204-212
  2.  Жук В. А. Англійські категоріальні пасивні конструкції в синхронії та діахронії. Сучасні дослідження з іноземної філології. 2020. Вип. 18. С. 34-46.
  3. Жук В.А. Міжкультурна комунікація як суспільний феномен. Integration of traditional and innovative scientific researches global trends and regional aspect : coll. monograph. Riga : “Baltija Publishing”, 2020. P. 237-262.
  4. Khromchenko O. V., Zhuk V. A. Practical Means to Activate Learners’ Language Skills. Інноваційна Педагогіка. Одеса : Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2020. Вип. 25. Т. 2 С. 171-174. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/25/part_2/36.pdf
  5. Khromchenko O. V., Zhuk V. A. Psycholinguistic Perspectives on English Language Teaching. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2020. Вип. 31. Т. 4. С. 205-209. URL: http://www.aphn-journal.in.ua/31-4-2020
  6. Жук В. А. Імператив в складі спонукального речення як домінанта функціонально-семантичного поля спонукання в давньоанглійській мові. Нова філологія. Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика», 2020. Вип. 80. Т1. С. 168-176. URL: https://doi.org/10.26661/2414-1135-2020-80-1-27
  7. Жук В.А. Умовний спосіб як констітуєнт ближньої периферії функціонально семантичного поля спонукальності. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія : Філологія. Журналістика. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. Том 32 (71). № 1. Ч. 2. С. 96-102. DOI: https://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.1-2/17
  8. Жук В.А. Деякі питання граматичної репрезентації динамики образу особистості. Закарпатські філологічні студії. Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. № 19. Т.1. С. 134-140. DOI: https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2021.19.1.24
  9. Жук В.А., Схіж А.В. Функціональна категоризація дієслова ‘listen’. Закарпатські філологічні студії. Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. № 20. T.1. С. 61-67. DOI: https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2021.20.1.11
  10. Zhuk V.A. Overcoming barriers in intercultural communication. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія : Філологія. Журналістика. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. Том 33 (72). № 1. С. 201-207. DOI: https://doi.org/10.32838/2710-4656/2022.1-1/35
  11. Хромченко О. В., Жук В. А., Кириллова М.Д. Психолого-педагогічні та організаційні методи активізації пізнавального інтересу студентів-філологів до вивчення іноземної мови в умовах воєнного стану. Інноваційна педагогіка. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. 55. Т. 1. С. 166-169. URL:http://www.innovpedagogy.od.ua/vip55
  12. Zhuk V. A. Intercultural Communication and Stereotypes. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. 59. Т. 2. С. 112-118. URL: http://www.aphn-journal.in.ua/59-2-2023
  13. Zhuk V., Kirillova M. Foregrounding Expressive Linguistic Means in a Public Address: Researching Speeches by President of Ukraine V. Zelensky. Закарпатські філологічні студії. Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», Вип. 27. Т. 2., 2023. С. 73-79.https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2022.27.2.14

Карпенко Максим Юрійович

karpenko m copy

Кандидат філологічних наук, доцент

ORCID ID

Google Scholar

Біографія:

  • В 2013 р. закінчив з відзнакою Одеський національний університет ім. І.І. Мечникова за спеціальністю «англійська мова та література»;
  • З 2015 року працює викладачем кафедри граматики англійської мови;
  • В 2016 р. захистив кандидатську дисертацію на тему «Онімний простір Інтернету (на матеріалі англомовних сайтонімів)» (10.02.04 - германські мови) в Одеському національному університеті ім. І.І. Мечникова;
  • В 2016 р. закінчив з відзнакою Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К.Д. Ушинського за спеціальністю «китайська мова»;
  • В 2016-2017 рр. пройшов підвищення кваліфікації в Харбінському інженерному університеті (пров. Хейлуцзян, Китайська народна республіка) за фахом «китайська мова» терміном 1 семестр;
  • В 2019 р. закінчив з відзнакою Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка за спеціальністю «китайська мова та література»;
  • З 2019 р. очолює «Центр китайської мови» на факультеті РГФ і викладає китайську мову;
  • В 2024 р. отримав вчене звання доцента кафедри граматики англійської мови.

Навчальна діяльність:

  • Основна іноземна мова (англійська);
  • Друга іноземна мова (англійська);
  • Третя мова (китайська);
  • Основи наукових досліджень;
  • Синтаксичний аналіз речення;
  • Сучасні граматичні течії;
  • Вербальна складова психологічного впливу.

Членство в асоціаціях: є дійсним членом Української спілки германістів вищої школи, Української асоціації китаєзнавців.

Сфера наукових зацікавлень: загальне мовознавство, психолінгвістика, ономастика, теоретична граматика, сугесивний дискурс, гіпнотичний дискурс, нейро-лінгвістичне програмування.

Основні публікації:

  1. Карпенко М.Ю. Використання гіпностилістичних шаблонів лексичного рівня для навіювання і поглиблення гіпнотичного трансу в китайському гіпнотичному дискурсі. Записки з романо-германської філології. Одеса : Астропринт, 2020. № 1 (44). С. 149-162. DOI: https://doi.org/10.18524/2307-4604.2020.1(44).211007  (фахове видання)
  2. Карпенко М.Ю. Дискурсивні і структурні характеристики гіпнотичної комунікації. Науковий вісник Дрогобицького державного педагогічного університету ім. Івана Франка. Серія : Філологічні науки (мовознавство). Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2020. № 13. С. 67-73. DOI: https://doi.org/10.24919/2663-6042.13.2020.214338 (фахове видання)
  3. Карпенко М.Ю. Особливості використання гіпностилістичних патернів синтаксичного рівня в гіпнотичному дискурсі. Вісник Запорізького національного університету. Філологічні науки. Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика», 2020. №1, Ч. 1. С. 91-96. DOI: https://doi.org/10.26661/2414-9594-2020-1-1-13 (фахове видання)
  4. Карпенко М.Ю. Лінгвальні характеристики навіювань для зміни вірувань в недирективному китайськомовному гіпнозі. Львівський філологічний часопис. Львів : Видавничий дім «Гельветика», 2020. Вип. 8. С. 76-81. DOI: https://doi.org/10.32447/2663-340X-2020-8.12 (фахове видання) 
  5. Карпенко М.Ю. Лінгвальні особливості вживання гіпностилістичних шаблонів лексичного рівня в англомовному гіпнотичному дискурсі. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Германістика та міжкультурна комунікація. Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2020. Вип. 2. С. 32-38. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2663-3426/2020-2-4  (фахове видання) 
  6. Карпенко М.Ю. Гіпностилістичні шаблони навіювання в гіпнотичному дискурсі. Мова. Одеса : Астропринт, 2020. № 34. С. 49-54. DOI: https://doi.org/10.18524/2307-4558.2020.34.219518 (фахове видання) 
  7. Карпенко О., Неклесова В., Карпенко М., Ткаченко А. Онімні меми часів пандемії. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Філологічні науки. Житомир : ЖДУ, 2023. № 2(100). С. 171-183. URL: http://philology.visnyk.zu.edu.ua/article/view/283733  (фахове видання)
  8. Карпенко О., Карпенко М., Неклесова В., Ткаченко Г. Сенсорна модальність онімних мемів. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Філологія. Ужгород : ПП Данило С.І., 2023. Вип. 2 (50). С. 194-199. DOI:10.24144/2663-6840/2023.2(50).194–199. URL: http://visnyk-philology.uzhnu.edu.ua/issue/view/17417 (фахове видання)
  9.  Neklesova V., Karpenko M. Memeplexes in the Ukrainian information landscape : an onomastic path. Onomastica. 2023. Vol. 67. P. 15-38. URL: https://onomastica.ijp.pan.pl/index.php/ONOM/article/view/450/591 (Scopus)
  10. Karpenko O., Neklesova V., Tkachenko A. Karpenko M. Sensory Modality in Advertising Discourse. Записки з українського мовознавства. Вип. 31, 2024. С. 302–317. DOI:https://doi.org/10.18524/2414-0627.2024.31.309450. (фахове видання)
  11. Karpenko M. Theoretical basis of linguistic research of hypnosis. Intellectual Capital Is the Foundation of Innovative Development : Philology, Jurisprudence, History, Art History : Monographic Series “European Science”. Karlsruhe : Scientific World-Net Akhat AV, 2020. Book 3. Part 7. P. 24-38.
  12. Карпенко М.Ю. Лінгвальні характеристики гіпнотичного мовлення в недирективному китайськомовному гіпнотичному дискурсі. Одеська лінгвістична школа : Кола реконструкцій : кол. моногр. Одеса : ПолиПринт, 2020. С. 408-426.

Карпенко Олена Юріївна

karpenko

Доктор фiлологічних наук, професор

ORCID ID

Google Scholar

Біографія:

  • В 1989 р. закінчила з відзнакою Одеський національний університет ім. І.І. Мечникова за спеціальністю «англійська мова та література»;
  • В 1992 р. захистила кандидатську дисертацію на тему «Комунікативно-прагматичний потенціал власних назв у науково-фантастичному тексті» (10.02.19 – теорія мови) в Одеському національному університеті ім. І.І. Мечникова;
  • С 1993 по 2008 рр. працювала викладачем, старшим викладачем, доцентом кафедри лексикології й стилістики английскої мови;
  • В 1998 р. отримала вчене звання доцента кафедри лексикології та стилістики;
  • В 2007 р. захистила докторську дисертацію на тему «Когнітивна ономастика як спосіб пізнання власних назв» (10.02.15 – загальне мовознавство) в Київському національному університеті ім.Т.Г.Шевченка;
  • В 2008 р. очолила кафедру граматики англійської мови;
  • В 2011 р. отримала вчене звання професора кафедри граматики англійської мови.

Навчальна діяльність:

  • Теоретичне мовознавство;
  • Психолінгвістика;
  • Історія англійської мови;
  • Когнітивна ономастика;
  • Основна іноземна мова (англійська).

Членство в асоціаціях: є дійсним членом Української ономастичної комісії Національної академії наук України, Української спілки германістів вищої школи, міжнародних наукових ономастичних організацій ANS (American Name Society) та ICOS (International Council of Onomastic Sciences).

Сфера наукових зацікавлень: розробила новий напрям вивчення власних назв — когнітивну ономастику. Коло наукових зацікавлень обіймає психолінгвістику, структуру ментального лексикону, фреймову ономастику, когнітивну ономастику, трансформацію онімів у мовній ментальності, питання літературної ономастики. З 2010 року є головним редактором збірника наукових праць «Записки з ономастики» (Index Copernicus). Є членом редакцій низки фахових збірників. Є членом спеціалізованих рад з захисту кандидатських та докторських дисертацій. Одна докторська та дванадцять кандидатських дисертацій захищено під керівництвом О.Ю.Карпенко.

Основні публікації:

  1. Карпенко О.Ю., Варбанець Т.В. Специфіка англомовних віртуалміфотопонімів. Записки з ономастики. Одеса : Астропринт, 2020. Вип. 23. С.49-62. (Index Copernicus)
  2. Kravchenko N., Karpenko E., Matiienko-Silnytska A., Vasylieva O. Category of Sacredness in the Discourse of the English Sermon (Theolinguistic Approach). WISDOM. Yerevan, 2021. 2 (18). P. 18-26. DOI: 10.24234/wisdom.v18i2.480 (Scopus, WoS, Index Copernicus)
  3. Карпенко О., Варбанець Т. Онімосфера комп’ютерних ігор. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія Філологія. Ужгород : ПП Данило С.І., 2021. Вип. 1 (45). С. 244-250. DOI: https://doi.org/10.24144/2663-6840.2021.1.(45).244-249 (фахове видання)
  4. Карпенко О.Ю., Неклесова В.Ю. Космонімний компонент української онімної ідентичності. Записки з українського мовознавства. Одеса : ПолиПринт, 2022. Вип. 29. С.55-69. DOI: https://doi.org/10.18524/2414-0627.2022.29.262346 (фахове видання)
  5. Карпенко О.Ю., Неклесова В.Ю. Ткаченко Г.В. Assossiative Experiment as the Factor for Onym Research. Записки з ономастики. Одеса : Астропринт, 2022. Вип. 25. C. 20-40. DOI: https://doi.org/10.18524/2410-3373.2022.25.275374 (Index Copernicus)
  6. Карпенко О., Неклесова В., Карпенко М., Ткаченко А. Онімні меми часів пандемії. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Філологічні науки. Житомир : ЖДУ, 2023. № 2(100). С. 171-183. URL: http://philology.visnyk.zu.edu.ua/article/view/283733 (фахове видання)
  7. Карпенко О.Ю., Неклесова В.Ю. Асоціативний шлейф культурних артефактів. Записки з романо-германської філології. Одеса : КП ОМД, 2023. Вип 1 (50). С. 107-125. URL: http://rgnotes.onu.edu.ua/article/view/285554 (фахове видання)
  8. Карпенко О., Карпенко М., Неклесова В., Ткаченко Г. Сенсорна модальність онімних мемів. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Філологія. Ужгород : ПП Данило С.І., 2023. Вип. 2 (50). С. 194-199. DOI:10.24144/2663-6840/2023.2(50).194–199. URL: http://visnyk-philology.uzhnu.edu.ua/issue/view/17417 (фахове видання)
  9. Karpenko O., Neklesova V., Tkachenko A. Reverse Onymic Dictionary Across 15 Years. Записки з ономастики. Одеса : Астропринт, 2023. Вип. 26. C. 40-81. DOI: https://doi.org/10.18524/2410-3373.2023.26.295021
  10. Karpenko O., Neklesova V. Ukrainian Onomastic Identity Across 15 Years. Names: A Journal of Onomastics, 2023. Vol. 71, N4. P. 66-73. DOI: https://doi.org/10.5195/names.2023.2600 . URL: https://ans-names.pitt.edu/ans/article/view/2600 (Scopus)
  11. Karpenko O., Neklesova V., Tkachenko A., Karpenko M. Sensory Modality in Advertising Discourse. Записки з українського мовознавства, 2024. Вип. 31. С. 302-317.
  12. Карпенко О.Ю., Дідур Ю.І. Ергонімія : асоціативний експеримент. Одеська лінгвістична школа : кола реконструкцій : кол. моногр. Одеса : ПолиПринт, 2020. С. 29-38.
  13. Karpenko O.Yu., Neklesova V. Yu., Tkachenko A.V. Reverse Onymic Dictionary: the Data from the 2021 Free Associative Experiment. Одеська лінгвістична школа: виміри сьогодення : кол.моногр. Одеса : Видавець С. Л.Назарчук, 2023. C. 86-103.
  14. Karpenko O., Neklesova V. A Dictionary of Ukrainian Onomastic Terminology. Sumy : University Book, 2024. 150 p.
  15. Karpenko O.Yu., Neklesova V. Yu., Tkachenko A.V. Reverse Associative Onymic Dictionary (the Data from 2006 and 2021). Одеська лінгвістична школа: пріоритетні напрями : колект. моногр. Одеса: Видавець С.Л. Назарчук, 2024. C. 95-128.

Лимаренко Олена Анатоліївна

Кандидат філологічних наук, доцент

ORCID ID:

Google Scholar:

Біографія:

  • В 1998 р. закінчила Одеський національний університет ім. І.І. Мечникова за спеціальністю «англійська мова та література»;
  • З 1998 р. працює викладачем кафедри граматики англійської мови;
  • В 2010 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Контрадикторні відношення у складному реченні сучасної англійської мови» (спеціальність 10.02.04 – германські мови) в Одеському національному університеті ім. І.І. Мечникова;
  • В 2014 р. отримала вчене звання доцента кафедри граматики англійської мови;
  • З 2008 р. є заступником завідувача кафедри граматики англійської мови з питань науки;
  • З 2019 р. є головою профбюро факультету РГФ;
  • З 2022 р. є заступником декана факультету РГФ;
  • З 2023 р. є членом редколегії наукового видання «Записки з ономастики» (Index Copernicus).

Навчальна діяльність:

  • Основна іноземна мова (англійська);
  • Друга іноземна мова (англійська);
  • Граматичні особливості простого речення;
  • Неособові форми дієслова;
  • Реалізація категорії модальності.

Членство в асоціаціях: є дійсним членом Української спілки германістів вищої школи.

Сфера наукових зацікавлень: функціональна лінгвістика (синтаксис та семантика простого і складного речення; категорія модальності та персональності; гендерний аспект) та комунікативна прагматика (мовленнєві акти, крос-культурна комунікація та ін.).

Основні публікації:

  1. Лимаренко О.А. Особливості функціонування лексем so та such у сучасній англійській мові. Одеська лінгвістична школа : кола реконструкцій : колект. моногр. 2020. С. 114-122.
  2. Лимаренко О.А. Функції інтернет-реклами у комунікативному аспекті. Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні студії з романської і германської філології». 2020. С. 72-74.
  3. Лимаренко О.А. Протиріччя як інтердисциплінарний феномен. Сучасний вимір філологічних наук : Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. 2020. С. 30-34.
  4. Лымаренко Е.А. Категориальная семантика глагола, его организующая роль в языковой модели. Theoretical and empirical scientific research : concept and trends. Collection of scientific papers with proceedings of the International Scientific and Practical Conference. 2020. Vol. 3. P. 139-141.
  5. Лимаренко О.А. Таксисна організація складносурядного речення із сполучником and. Міжнародна науково-практична конференція «Сучасна філологія : тенденції та пріоритети розвитку». 2021. С. 80-85.
  6. Прошкін В.В., Лимаренко О.А. Сутність та структура комунікативної компетентності у майбутніх фахівців технічного та гуманітарного профілів. Вісник науки та освіти. Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія». К.: Видавнича група «Наукові перспективи», 2023. № 7(13). С. 744-754. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-7(13)-744-754.
  7. Корольова Н.Л., Лимаренко О.А. Розроблення та реалізація моделей дистанційного навчання для підготовки фахівців лінгвістів : інновації та виклики. Академічні візії. Львів : Львівський університет бізнесу та права, 2023. Вип. 21. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/464 .

Приймальна комісія

Французький б-р 24/26
Телефон: (+38-0482) 68-12-84
Телефон: (+38-0482) 68-18-58
Телефон: (+38-093) 755 78 24
E-mail: vstup@onu.edu.ua

Ректор

вул. Змієнка Всеволода, 2, Одеса, 65082
Ректор (приймальня):
(+38-048) 723-52-54
Тел. (+38-048) 723-35-15
Email: rector@onu.edu.ua

 

Наші партнери

Міністерство Освіти і Науки УкраїниУрядовий контактний центр

Одеська обласна державна адміністрація

Одеська обласна державна адміністрація
Одеська обласна державна адміністрація
Top