Вибіркові дисципліни кафедри граматики англійської мови

1 КУРС

Класифікація частин мови (к.ф.н., доц. Пожарицька О.О.)

Цей курс закладає основи граматики для студентів, які вивчають англійську мову та бажають впевнено розпочати навчання в університеті, освіжити знання, отримані в школі, і ознайомитися з, на перший погляд, простими, але, насправді, доволі складними проблемами англійської. Він спрямований на ознайомлення студентів з основними поняттями граматики, такими як частина мови та частини мови в англійській мові, а також способи їх функціонування в англійських реченнях; речення, його комунікативні типи та типовий англійський порядок слів у них; член речення та основні члени речення в англійському реченні. Лекції також охоплюють усі типи питань разом із їх комунікативними особливостями. Студенти дізнаються більше про займенники It і There та їхні ролі в безособових і номінативних реченнях і реченнях незрозумілого існування (There is time… Vs It is time…).

Граматичні особливості простого речення (к.ф.н., доц. Лимаренко О. А.)

Курс присвячено висвітленню основних принципів організації простого речення в сучасній англійській мові. Студенти навчаються встановленню структурно-комунікативних типів речень, виокремленню граматичної основи простого речення, розрізненню другорядних членів. Опрацьовуються практичні навички з конструювання простого речення, враховуючи особливості порядка слів в англійській мові. Увага також зосереджується на граматичних особливостях деяких конструкцій в усному мовленні.

2 КУРС

Особливості використання фразових дієслів в англійській мові (к.пед.н., доц. Хромченко О. В.)

Курс має на меті надати здобувачам вищої освіти всебічне розуміння та практичні навички для ефективного використання фразових дієслів. Цей курс ставить завдання вирішити труднощі, з якими студенти часто зіштовхуються при зіткненні з цими складними мовними структурами. Завдяки поєднанню теоретичних основ та практичних вправ, здобувачі освіти розвинуть глибоке розуміння особливостей застосування фразових дієслів у різних контекстах.

Структура курсу включає дві основні складові. Теоретичний сегмент досліджує лінгвістичну механіку фразових дієслів, досліджуючи їх структуру, можливість роздільності та ідіоматичність. Здобувачі освіти вивчатимуть розкриття важливих відносин між дієсловом та супровідною часткою, що покращить їхню здатність розуміти значення цих виразів.

Практичний аспект курсу спрямований на удосконалення практичних навичок здобувачів освіти через захоплюючі заняття. Ці заняття включають сценарії з реального життя, вправи на підставі контексту та інтерактивні дискусії, що спонукають учасників точно та впевнено використовувати фразові дієслова. Занурюючись у автентичне мовлення, студенти поступово розвиватимуть вміння та зможуть вдосконалити навички, необхідні для безперешкодного вживання фразових дієслів у писемному та усному спілкуванні.

Завершивши курс, студенти можуть очікувати, що вони матимуть міцний фундамент для ефективного використання фразових дієслів. Вони будуть забезпечені стратегіями для розкодування нових фразових дієслів, які вони зустрічатимуть у навчальних матеріалах, текстах та щоденних розмовах. Цей спеціалізований курс не тільки покращить їхню мовленнєву компетенцію, але також розвине здатність спілкуватися плавно та виразно, відкриваючи шлях до успішного навчання та майбутньої професійної діяльності.

Впровадження методу проектів у закладах вищої освіти (к.пед.н., доц. Хромченко О. В.)

Курс присвячено особливостям впровадження методу проектів у ході викладання професійно-орієнтованих дисциплін з метою формування дослідницьких умінь, розвитку творчих здібностей, підвищенню пізнавального інтересу здобувачів вищої освіти. Курс складається з теоретичної частини, де розглядаються аналіз наукових позицій щодо визначення сутності феномена “метод проектів” в контексті різних наукових підходів та класифікація навчальних проектів зумовлена різними точками зору щодо можливостей впровадження проектування в навчальний процес. Практичну частину курсу присвячено розробці власних проектів. Найголовніше, що Ви отримаєте, якщо оберете цей спецкурс: Ви навчитесь самостійно думати, знаходити та вирішувати проблеми, використовуючи знання із різних предметних областей, висувати гіпотези, формулювати висновки. Проектна робота дозволить виключити формальний характер навчання й та допоможе досягти практичного результату навчання.

Принципи узгодження граматичних часів (к. пед. наук, доц. Хромченко О. В.)

Спецкурс присвячено висвітленню основних принців узгодження граматичних часів в англійській мові. Пропонований спецкурс передбачає вивчення певної системи залежності граматичного часу дієслова в підрядному реченні від граматичного часу, яке вживається в головній частині складнопідрядного речення. Спецкурс, який викладається англійською мовою, дає студентам можливість вдосконалювати навички іншомовного спілкування, оскільки правила узгодження граматичних часів використовуються в непрямій мові.

3 КУРС

Неособові форми дієслова (к.ф.н., доц. Лимаренко О. А.)

Курс зосереджується на неособових формах дієслова в англійській мові: їхніх формах, синтаксичних функціях, особливостях вживання в сучасній англійській мові. Увага також приділяється порівняльному аналізу реалізації зазначених граматичних форм в різних типах речень, в деяких типах дискурсу тощо.

Реалізація категорії модальності (к.ф.н., доц. Лимаренко О. А.)

Спецкурс спрямований на формування практичних навичок студентів щодо диференціації та вживання модальних дієслів в сучасній англійській мові. Для реалізації даної мети висвітлюються наступні теми: модальність як категорія, що позначає (ір)реальні відношення висловлення до дійсності з точки зору мовця; типи модальності в сучасній лінгвістиці та засоби її вираження в мові; особливості вживання модальних дієслів (класифікація, граматичні форми, семантичне значення тощо). 

4 КУРС

Мовні засоби вираження нереальності в англійській мові (д.ф.н., проф. Морозова І.Б.)

Cпецкурс  присвячено основним принципам вираження нереальності в англійській мові скрізь призму логіко-філософcької концепції суб’єктивної модальності. Основною метою курсу є висвітлення граматичних принципів побудови модальних  висловлювань  та їхнього вживання у поточному мовленні. Матеріал викладається  в аспекті практичного використання умовних способів англійської мови з урахуванням діахронічних тенденцій її розвитку. Курс складається з теоретичної частини, де розглядаються поняття «суб’єктивна модальність», засоби вираження модальності, типи умовних способів та базові мовленнєві моделі висловлення нереальності в англійській мові. Практичну частину  курсу присвячено тренуванню  та активному вживанню умовних способів дієслова в поточному мовленні.

Синтаксичні комплекси (к.ф.н., доц. Пожарицька О.О.)

Курс лекцій спрямований на полегшення засвоєння однієї з найскладніших тем граматики - синтаксичні комплекси та робить її досить легкою та зрозумілою. Маючи достатньо часу, ми присвятимо заняття висвітленню комунікативних функцій та особливостей інфінітивних, герундіальних і дієприкметникових комплексів і фраз, побачимо їх можливі трансформації та те, як вони функціонують у сучасній англійській мові. Оскільки синтаксичні комплекси — це зворот, що робить мовлення аутентичним та насправді англійським, ознайомлення з ними — ще один крок до вільного володіння мовою та майстерності.

Синтаксичний аналіз речення (к.ф.н., доц. Карпенко М.Ю.)

Курс присвячено висвітленню основних понять синтаксичного аналізу простого речення. Зокрема, приділено увагу наступним моментам:

  • Диференціація між різними членами речення;
  • Типові способи вираження кожного члену речення;
  • Аналіз морфологічних характеристик різних частин мови;
  • Визначення типів і підтипів підмета, присудка, доповнення, обставини, означення;
  • Структурна і комунікативна класифікація речень.

МАГІСТРАТУРА

1 КУРС

Сучасні граматичні течії (к.ф.н., доц. Карпенко М.Ю., к.ф.н., доц. Пожарицька О.О.)

Курс орієнтовано на систематизацію та узагальнення знань з сучасних напрямів у лінгвістиці, а також з дидактичних студій, що стосуються викладання іноземних мов. Даний курс лекцій надає слухачам ґрунтовну платформу для вибору власного шляху на широких теренах лінгвістичних та дидактичних проблем та дозволяє слухачам вибрати найбільш ефективні кроки для подальшого власного професійного розвитку. У лекціях також висвітлюються сучасні методичні та лінгвістичні підходи до глибинного вивчення мовних одиниць різних рівнів.

Англійський комунікативний стиль (д.ф.н., доц. Неклесова В.Ю.)

Даний курс присвячено є формуванню та удосконаленню мовленнєвої професійної компетенції студентів. Курс спрямовано на опанування та розвиток складових ділової комунікативної компетенції й культури, вдосконалення форм та функцій ділового спілкування у царині англомовних культурних традицій. Курс лекцій сприяє готовності студентів використовувати іноземну мову у контексті різноманітних аспектів професійного оточення англомовного середовища та актуалізовувати ефективну комунікацію у діловому середовищі.

2 КУРС

Психолінгвістика (д.ф.н., проф.Карпенко О.Ю.)

Дисципліна присвячена висвітленню принципів засвоєння, продукування та сприйняття мовлення. Основна мета курсу полягає в тому, щоб ознайомити студентів з основами психолінгвістики для запобігання складностей з викладанням матеріалу у майбутній професійній діяльності, а також для кращого розуміння особливостей функціонуання пам’яті та мовленнєвої свідомості реціпієнтів інформації. Тематика лекцій опоплює онтогенез мовлення, рівневість сприйняття мовлення: психологічні механізми, внутрішній лексикон, моделі продукування мовлення, конверсаційні інтеракції. Також планується проведення психолінгвістичних експериментів, інтерпретація та аналіз їх результатів.

Основи когнітивної ономастики (д.ф.н., доц. Неклесова В.Ю.)

Цей курс присвячений вивченню власних назв, онімів, та спрямований на всіх, хто цікавиться власними назвами. Основа проблематики когнітивної ономастики – буття власних назв у ментальному лексиконі. Оніми проникають у ментальний лексикон щодня у великих кількостях, але затримуються там тільки потрібні, суб’єктивно значущі, які зазнають трансформації, перекодовуються у концепти. При виході їх у мовлення вони зазнають переробки, перекодовуючись у слова. Онімні концепти зв’язані з іншими елементами ментального лексикону як його організатори, оптимізуючи його функціонування й підвищуючи ефективність. Особливий інтерес представляє асоціативний шлейф власної назви, для виявлення якого на заняттях студенти проводять вільний асоціативний експеримент за результатами якого складають асоціативні словники, практичне застосування яких може здійснюватися в написанні текстів, особливо рекламного характеру.

Фреймування ментального лексикону (к.ф.н., доц. Карпенко М.Ю.)

Мета навчальної дисципліни – ознайомити студентів з функціями, трансформацією власних назв у мовній ментальності, прослідкувати взаємозв'язки мови, мовлення й мислення, дослідити формування ментального лексикону та його організацію у низку онімних фреймів в мовній свідомості людини. Основним завданням курсу вивчення принципів фреймування ментального лексикону індивіда, розгляд онімних фреймів. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен засвоїти процеси концептуалізації й категоризації загальних та власних назв, вміти прослідкувати взаємозв'язки різних онімних фреймів, дослідити формування онімної складової ментального лексикону людини.

Інтра- та екстра-лінгвальні детермінанти загальної привабливості (д.ф.н., проф. Морозова І.Б.)

У даному курсі розглядається проблема інтра- та екстра-лінгвальних засобів створення (власноруч та не тільки) іміджу привабливої особистості. Особливістю запропонованого підходу є детальне вивчення особистостей безперечних поганців, яким, як відомо, загалом співчувають, попри їхню злу сутність. Протягом курсу аналізуються різні ментально-лінгвальні механізми створення певного іміджу особистості. Особливу увагу приділено вербальному аспекту цього процесу та вченню про комунікативні моделі. Студенти ознайомляться з концепцією Р. Сассоуера про «глобальну та універсальну привабливість» та з роботами з імідж-мейкінгу, запропонованими Гарвардським університетом. Метою даного курсу є надання його слухачам практичних навичок вербального моделювання, які б гарантували позитивне сприймання їхнього повідомлення аудиторією.

Приймальна комісія

Французький б-р 24/26
Телефон: (+38-0482) 68-12-84
Телефон: (+38-0482) 68-18-58
Телефон: (+38-093) 755 78 24
E-mail: vstup@onu.edu.ua

Ректор

вул. Дворянська, 2,Одеса, 65082
Ректор (приймальня):
(+38-048) 723-52-54
Тел./факс (+38-048) 723-35-15
Email: rector@onu.edu.ua

Наші партнери

Міністерство Освіти і Науки УкраїниУрядовий контактний центр

Top