Студентський гурток
ПРОГРАМА
наукової діяльності студентської проблемної групи
«Методика навчання французької мови у закладах освіти»
Керівник наукової діяльності проблемної групи − доктор педагогічних наук, професор кафедри французької філології Князян Маріанна Олексіївна.
Постійно діючу студентську проблемну групу «Методика навчання французької мови у закладах освіти», програму її діяльності, склад та керівника затверджено на засіданні вченої ради факультету романо-германської філології (протокол № 4 від 26.11.2022 р.) (Затвердження проблемної групи Вчена рада РГФ).
Учасники проблемної групи:
- Намазова Владислава – здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, 3 курс
- Мельничук Маргарита – здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, 3 курс
- Гришина Аліна – здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, 4 курс
- Губа Катерина – здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, 4 курс
- Князян Руслана – здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, 4 курс
- Кожевнікова Ангелина – здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти, 1 курс
- Дьоміна Катерина – здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти, 2 курс
- Рябоненко Катерина – здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти, 2 курс
Проблемна група «Методика навчання французької мови у закладах освіти» об’єднує студентів факультету романо-германської філології Одеського національного університету імені І. І. Мечникова, у центрі наукових інтересів яких знаходяться сучасні проблеми інноватизації викладання французької мови в закладах загальної та вищої освіти.
Мета діяльності проблемної групи: залучити здобувачів вищої освіти до вивчення проблем навчання французької мови в Одеському регіоні, розробки інноваційних прийомів підвищення ефективності формування вмінь учнів та студентів у всіх видах мовленнєвої діяльності з використанням кращого вітчизняного та зарубіжного доробку в царині методики викладання іноземних мов.
Завдання діяльності проблемної групи: формування та актуалізація у здобувачів вищої освіти здатностей
- бути критичними й самокритичними;
- виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
- здійснювати пошук, аналізувати інформацію з різних джерел;
- мислити абстрактно;
- генерувати нові ідеї;
- працювати в команді та автономно;
- використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі наукового пошуку;
- спілкуватися з учителями-практиками та викладачами іноземних мов задля підвищення рівня емпіричних та теоретичних досліджень;
- розробляти з використанням ІКТ нові ефективні прийоми навчання іншомовного матеріалу й розвитку вмінь учнів або студентів у різних видах мовленнєвої діяльності;
- презентувати результати широкій спільноті.
Програма наукової діяльності проблемної групи:
- Розробка, обґрунтування та апробація інноваційних методичних прийомів задля вирішення таких проблем:
- забезпечення позитивної динаміки формування лінгвістичної, соціокультурної та комунікативної компетентностей учнів та студентів;
- підвищення ефективності дистанційного навчання французької мови;
- розкриття прогресивного досвіду закладів освіти зарубіжних країн з викладання іноземних мов.
- Проведення п’яти засідань проблемної групи з розгляду таких питань, як-от актуальні проблеми сучасної методики навчання іноземних мов, етапи проведення експериментальної роботи; оформлення завдань й висновків дослідження, вимоги до написання тез до збірки матеріалів міжнародних та вітчизняних науково-практичних конференцій; інноватизація формування лінгвістичної, соціокультурної та комунікативної компетентностей у контексті інтерактивного, проектного навчання (у тому числі в дистанційному режимі); прогресивний та вітчизняний досвід розробки й упровадження інновацій у викладанні французької мови; вимоги до підготовки виступу на щорічній студентській науково-практичній конференції.