Кафедра журналістики, реклами та медіакомунікацій

Кафедра журналістики, реклами та медіакомунікацій (сайт)

Завідувач кафедри
Ковальський Станіслав Валентинович
кандидат історичх наук,  доцент

Кафедра журналістики, реклами та медіакомунікацій створена у 2013 році, як структурний підрозділ факультету Журналістики, реклами та видавничої справи. Кафедра є випускова з напряму підготовки фахівців спеціальності о61 «журналістика» та ставить за мету забезпечити ґрунтовні знання та практичні навики з журналістики, реклами та зв’язків з громад кістю, медіакомунікації. Наша задача, сформувати якісну, конкурентоспроможною команду журналістів для розвитку сучасної української журналістики.

Колектив кафедри активно залучає до роботи студентів і аспірантів, які поділяють інтерес до передових ідей і медіамоделям майбутнього, не бояться експериментувати та намагаються поєднати найкращі українські та європейські освітні стандарти і практики, бажають реалізувати власні інформаційні та наукові проекти.

Співробітники кафедри

  • Ковальський Станіслав Валентинович – кандидат історичних наук, доцент
  • Іванова Олена Андріївна – доктор наук із соціальних комунікацій, професор
  • Задорожня Аліна Григорівна – кандидат політичних наук, доцент
  • Подосян Арсен Олександрович – викладач
  • Милимко Тетяна Анатоліївна – викладач

Навчально-методична робота

Для всіх дисциплін, викладання яких забезпечує кафедра журналістики, реклами та медіакомунікацій, розроблені навчальні програми, робочі програми. Методична робота проводиться у відповідності з планом. Постійно оновлюються курси лекцій, удосконалюються методи контролю знань студентів.

Під керівництвом викладачів виконуються курсові та дипломні роботи з актуальних проблем сучасності і журналістикознавства. Викладачі кафедри проводять ознайомчу та виробничу практики на факультеті.

Навчальні дисципліни:

  • Вступ до спеціальності
  • Журналістський фах
  • Сценарна робота
  • Журналістська майстерність
  • Економіка ЗМІ
  • Журналістська етика
  • Медіакритика та медіаекологія
  • Дисципліни спеціалізації «Виклики інформаційного суспільства»
  • Теорія та історія соціальних комунікацій
  • Прикладні соц-ком технології
  • Методи наукових досліджень та презентація результатів
  • Основи наукових досліджень
  • Український правопис
  • Теорія журналістики
  • Проблематика ЗМІ (економічна)
  • Проблематика ЗМІ (медична)
  • Теорія тексту і твору
  • Менеджмент та маркетинг масових комунікацій
  • Теорія сприймання та розуміння твору
  • Сучасна регіональна преса

Науково-дослідна робота

Робота над плановою держбюджетною темою «Дослідження ефективності систем та інструментів соціальних комунікацій у комерційному, суспільному, культурному та комунікативному вимірах» (науковий керівник – д.н. із соціальних комунікацій, професор Іванова О.А.). Проведено систематизацію результатів дослідження журналістських та художньо-публіцистичних текстів з точки зору реалізації в них актуальних парадигм сучасного масово-інформаційного простору. Здійснено видання збірника колективних праць «Діалог».

Робота у проекті «Всеукраїнський моніторинг регіональних ЗМІ на предмет дотримання професійних стандартів» (спільно з Інститутом демократії імені П. Орлика), (науковий керівник – д.н. із соціальних комунікацій, професор Іванова О.А.). В рамках роботи над проектом: вивчено провідні комунікаційні стратегії новинарної мережевої журналістики; - запропоновано модель сучасного політичного блогу (на основі аналізу мультимедійності, гіпертекстуальності та інтерактивності як функціональних особливостей комунікації цього типу); здійснено моніторинг місцевих медіа на предмет дотримання професійних стандартів,неналежно маркованої реклами та матеріалів із ознаками замовності та цензури та представлено результати моніторингу.

На кафедрі щорічно проводяться студентські наукові конференції та звітні конференції професорсько-викладацького складу, присвячені сучасним журналістикознавчим проблемам.

Наукові публікації:

  1. Червінчук А. О. Особливості забезпечення політичної комунікації друкованими ЗМІ під час виборів до Верховної Ради України (2012 р.) / А. О. Червінчук // Журналістика і мистецтво слова: Збірник наукових статей / Гол. ред. В. В. Борецький. – Вип. 6. – Вінниця, 2014. – С. 231-236.
  2. Червінчук А. О. Роль преси у інформаційному забезпеченні суспільства під час виборів до Верховної Ради України (2012 р.) / А. О. Червінчук // Український інформаційний простір: Науковий журнал Інституту  журналістики і міжнародних відносин Київського національного університету культури і мистецтв / Гол. редактор М. С. Тимошик. – Число 3. – К.: КНУКіМ, 2014.  – С. 327-332.
  3. Червінчук А. О. Особливості пропагандистського впливу телепрограми «Вести недели» із  Д. Кисельовим на психіку громадськості (2014 р.) /А. О. Червінчук // Журналістика і мистецтво слова: Збірник наукових статей / Гол. ред. В. М. Каленич. – Вип. 7. – Вінниця, 2015. – С. 247-254.
  4. Червінчук А. О. Специфіка подання новин про Україну під час військових дій на Донбасі у програмі «Воскресное время» з І. Зейналовою (2014-2016 рр.)/ А. О. Червінчук // Діалог : медіа-студії / за ред. О. А. Іванової; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова. – Вип. 21. – Одеса, 2015. – С. 97-107.
  5. Червінчук А. О. Концепт «війна» в українському інформаційному просторі/ А. О. Червінчук // Діалог : медіа-студії / за ред. О. А. Іванової; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова. – Вип. 23. – Одеса, 2017. – С. 90-98.
  6. Червінчук А. О. Автор-учасник подій у сучасній українській воєнній документалістиці (на прикладі серії книг «Звіт за серпень’14, «Іловайський щоденник», «Савур-Могила»)/ А. О. Червінчук // Діалог : медіа-студії / за ред. О. А. Іванової; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова. – Вип. 24. – Одеса, 2018. – С. 265-274.
     – С. 54-57.
  7. Брошкова С. Л. Экологизация секторов экономики как перспектива устойчивого развития приморских территорий / С.Л. Брошкова, О.М. Берестенникова // Сталий розвиток – стратегічна перспектива Українського Причорномор’я: фактории глобалізації, регіоналізації та локалізації: зб. наук. раб. – Вип. 53. – Одеса: Інститут проблем ринку та економіко-екологічних длосліджень НАН України, 2013. – С. 26- 33.
  8.  Брошкова С. Л., Берестеннікова О.М. Екологізація як ключова передумова сталого розвитку транспортного сектору України / Діалог: Медіа-студії: збірник наукових праць / ред. кол.: відп. ред. Александров О. В. [та ін.]. — Одеса: Астропринт, 2014 – Вип. 18-19, С. 350-354.Ідентифікатор: 
  9.  Брошкова С. Л Економіко-екологічна оцінка впливу Дампінгу на стан морського середовища / України / Діалог: Медіа-студії: збірник наукових праць / ред. кол.: відп. ред. Александров О. В. [та ін.]. — Одеса: Астропринт, 2014 – Вип. 18-19, С. 355-363. Ідентифікатор:
  10.  Хобта О. І. Образ адресата в театральній періодиці Одеси початку ХХ століття // Діалог. Медіа-студії: Збірник наукових праць. – 2005. – Вип. 2. – С. 138 – 145. ВАК
  11.  Хобта О. І. Національне спрямування публікацій одеського вісника (1915) // Українська преса початку ХХ століття як націотворчий чинник: Збірник наукових статей. – Полтава, 2006. – С. 129 – 132.
  12.  Хобта О. І. Фотографічна преса Одеси початку ХХ століття: історико-функціональний аспект // Вісник Харківського національного університету. - № 766. – Серія: Філологія. – Вип. 51. – С. 65 – 68. ВАК
  13.  Хобта О. І. Зображально-ілюстративні елементи на сторінках театральної періодики Одеси початку ХХ століття // Споконвіку було слово: Збірник на пошану професора Олександра Александрова з нагоди його 60-річчя / За ред. Н. Кутузи, С. Азєєва, Н. Верещагіної. – Одеса: Астропринт, 2007. – С. 393 – 400.
  14.  Хобта О. І. Літературні сюжети та образи початку ХХ століття (за сторінками одеського вісника «Основа») // Наукові записки інституту журналістики: Збірник наукових статей. – Київ. – 2007. – Т. 26. – С. 109 – 113. ВАК
  15.  Хобта О. І. «Газета-копійка» як вид «неякісної» преси (на матеріалі одеської преси початку ХХ століття) // Творчі та організаційні особливості функціонування сучасного медійного простору: Збірник наукових статей. – Тернопіль – Львів. – 2008. – С. 298 – 302.
  16.  Хобта О. І. Історіографічні проблеми дослідження регіональної періодики // Методика викладання історико-журналістських дисциплін і професійні потреби: Матеріали секційного засідання кафедри історії журналістики Міжнародної наукової конференції «Журналістика 2008: українське журналістикознавство, освіта, термінологія і стандарти», Київ, 17 – 18 квітня 2008 р. – С. 54 – 56.
  17.  Хобта О. І. Ментальність в українському рекламному комунікативному просторі / О. І. Хобта // Діалог. Медіа-студії: [зб. наук. праць / за заг. ред. О. В. Александрова]. – Одеса: Астропринт, 2009. Вип. 8. – С. 78 – 86. ВАК
  18.  Хобта О. І. Типологія театральної періодики Одеси початку ХХ ст. // Вісник Одеського національного університету імені І. І. Мечникова: Бібліотекознавство, бібліографознавство, книгознавство: [зб. наук. праць]. – Одеса, 2009. – Т. 14. – Вип. 19. – С. 172 – 179.
  19.  Хобта О. І. Динаміка розвитку одеської періодики 1809 – 1917 рр. // Діалог. Медіа-студії: [зб. наук. праць / за заг. ред. О. В. Александрова]. – Одеса: Астропринт, 2010. Вип. 11. – С. 325 – 336. ВАК
  20.  Хобта О. І. Одеська журналістика в період першої російської революції // Ученые записки Таврического национального университета им. В. И. Вернадского: Филология. Социальные коммуникации: [науч. журнал]. – Симферополь, 2011. – Т. 24 (63). – № 1. – Ч. 1. - С. 186 – 192. ВАК
  21.  Хобта О. І. Динаміка розвитку мистецької періодики Одеси 1896 – 1919 рр. // Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Філологічні науки. – Кам’янець-Подільськ, 2011. – Вип. 25. – С. 413 – 417.
  22. . Хобта О. І. Розвиток типологічного ряду сучасної одеської газетної й журнальної періодики // Діалог. Медіа-студії: [зб. наук. праць / за заг. ред. О. В. Александрова]. – Одеса: Астропринт, 2011. Вип. 12. – С. 325 – 336. ВАК.Хобта О. Розвиток типологічного ряду сучасної одеської газетної і журнальної періодики // Діалог: Медіа-студії: Збірник наукових праць / За заг. ред. Александрова О. В. – Одеса: Астропринт, 2011. – Вип. 12. – С. 283 - 290. ВАК

Навчально-методичні праці

  1. Іванова О.А. Методичні вказівки та завдання для студентів магістратури з журналістики. Дисципліни спеціалізації: реклама та піар у системі маркетингових комунікацій. Одеса, 2014 рік, -36с.
  2. Іванова О.А. Методичні вказівки та завдання для студентів магістратури з журналістики. Дисципліни спеціалізації : реклама та піар у системі маркетингових комунікацій. Одеса, 2014 рік, -46с.
  3. Іванова О.А. Навчально-методичний посібник для студентів четвертого курсу спеціальностей «журналістика» й видавнича справа та редагування». Теорія сприймання та розуміння твору. Одеса, 2014 рік, -68с.
  4.  Іванова О.А. Навчально-методичний посібник для студентів четвертого курсу спеціальностей «журналістика» й видавнича справа та редагування». Теорія сприймання та розуміння твору. Одеса, 2014 рік, -82с.
  5.  Брошкова С.Л. Антикризисное управление Одесским регионом: диагностика и направления реализации: учебное пособие / [под ред. Н. Н. Андреевой и др.]. – Одесса: ИПРЭЭИ НАН Украины, 2010. – 140 с. Особистий внесок автора полягає у обґрунтуванні підходу до оцінки ресурсно-економічних факторів у системі діагностики соціо-екологічного розвитку.
  6.  Брошкова С.Л. Збірник навчальних програм викладачів та викладачок журналістики / За ред. Шендеровського К. – К.: Інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, 2018. С 126-134. Особистий внесок автора полягає у складенні програми Права людини у соціальній проблематиці лрукованих ЗМІ.
  7.  Брошкова С.Л. Методичні вказівки до навчальної дисципліни «Проблематика ЗМІ (соціальна): Права людини у соціальній проблематиці друкованих ЗМІ» / Брошкова С.Л. - Одеса, 2018. – 20 с.
  8.  Брошкова С.Л. Права людини та мас-медіа в Україні: Збірник конспектів лекцій [Тексти] / Авт.кол. – За ред.. Виртосу І., Шендеровського К. – К.: Інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, 2018. – 260 с. – С. 215-224. Особистий внесок автора полягає у підготовці конспекту лекції: Нериторичні запитання про вразливі групи населення: особливості медіа теми.
  9.  Брошкова С.Л. Предложения по реализации Киотского протокола в Украине / [Крижановский Р. А., Степанов В. Н., Брошкова С. Л. и др.]. – Одесса: ИПРЭЭИ НАН Украины, 2006. – 23 с. Особистий внесок автора полягає у обґрунтуванні підходу до оцінки ресурсно-економічних факторів у системі діагностики соціо-екологічного розвитку.
  10.  Хобта О. І. Коректура різних типів видань: [методичні вказівки та завдання] / О. І. Хобта. – Одеса: «Одеський університет», 2011. – 68 с.
  11.  Хобта О. І. Пархітько О.В. Історія української журналістики: одеська періодика початку ХХ століття: [навчальний посібник] / Відп ред. О. В. Александров, Н. М. Сидоренко. – Одеса, 2010. – 225 с.
  12.  Хобта О. І. Рекламний менеджмент: [методичні вказівки та завдання] / О. І. Хобта. – Одеса: «Одеський університет», 2008. – 28 с.

Приймальна комісія

Французький б-р 24/26
Телефон: (+38-0482) 68-12-84
Телефон: (+38-0482) 68-18-58
Телефон: (+38-093) 755 78 24
E-mail: vstup@onu.edu.ua

Ректор

вул. Всеволода Змієнка, 2, Одеса, 65082
Ректор (приймальня):
(+38-048) 723-52-54
Тел. (+38-048) 723-35-15
Email: rector@onu.edu.ua

 

Наші партнери

Міністерство Освіти і Науки УкраїниУрядовий контактний центр

Top