Seleznova Olha Oleksandrivna

Academic degree Doctor in Economics

Academic title Associate Professor

Position Professor of the Department of Marketing and Business Administration

Education Higher education

Title of dissertation work “Theoretical and Methodological Foundations of Management of Marketing Activities of Construction Enterprises”

Teaching experience 10 years 8 months

Professional skills and knowledge

  • Preparation and conduct of lecture and practical classes.
  • Development and publication of lecture notes, guidelines, study guides.
  • Working with different audiences, public speaking.
  • Conducting research and publishing articles, monographs, abstracts.
  • Organization and holding of presentations, conferences, other events.
  • Organization and conduct of marketing research.
  • Development of a marketing strategy, preparation of a marketing plan for an enterprise.
  • Development and implementation of PR campaigns.
  • Maintaining business documentation.
  • Working in a team.
  • Teaching Marketing, International Marketing

Internships and grants

  • «Modern Teaching Methods and Innovative Technologies in Higher Education: European Experience and Global Trend» organized by University of Finance, Business and Entrepreneurship - The training consisted of the lectures and workshops (total 180 hours = 6 credits ECTS) Sofia, Bulgaria, 01 January – 31 March 2020. Sertificate № BG/VUZF/486-2019.

Membership in professional associations

  • The existing member of the Ukrainian Marketing Association
  • Member of the specialized scientific council D41.051.11 in the specialties 08.00.03 and 08.00.04., Odessa II Mechnikov National University.
  • Head of the State Examination Commission of the specialty "Marketing" of the Odessa State Academy of Civil Engineering and Architecture
  • Member of the Editorial Board and Reviewer of the Scientific Professional Edition «Scientific Bulletin of the International Humanities University. Series: Economics and Management

Area of research interests Marketing, management

Foreign languages English, Polish

Scientific research

Google ScholarSeleznova Olha Oleksandrivna

Orcid - Seleznova Olha Oleksandrivna

E-Mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

LIST OF MAIN PUBLICATIONS

  1. Селезньова О. О. Розвиток управління маркетинговою діяльністю будівельних підприємств в Україні: [монографія] / О.О. Селезньова. – Одеса: Одеська державна академія будівництва та архітектури, 2017. – 356 с. http://mx.ogasa.org.ua/handle/123456789/5711
  2. Olha Seleznova, Iryna Azhaman, Olha Yevdokimova. Current trends in the management of marketing activities of construction companies in Ukraine. EPH-International Journal of Business & Management Science. Volume-6. Issue-1. January, 2020. Рр. 32 – 46. ISSN: 2208-2190. URL:
  3. Селезньова О. О. Оптимізація вибору проекту багатоквартирного житлового будівництва в Україні [Електронний ресурс] / О. О. Селезньова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2016. №2. С. 203 – 208. – Режим доступу: http://easterneurope-ebm.in.ua/journal/2_2016/39.pdf
  4. Селезньова О. О. Ідентифікація понятійно-категоріального апарату управління маркетинговою діяльністю будівельних підприємств / О. О. Селезньова // Причорноморські економічні студії. Випуск 16. – Одеса: ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2017. – С. 94 – 98. URL: http://www.bses.in.ua/journals/2017/16_2017/22.pdf
  5. Селезньова О. О. Оцінка економічної результативності управління маркетинговою діяльністю будівельних підприємств / О. О. Селезньова // Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Економіка». – Мукачево: Вид-во МДУ, 2016. – Вип. 1(5). – 285 с. – С. 175 – 183.
  6. Селезньова О.О., Собченко А.Ю., Євдокімова О.М. Ділова репутація як визначальний фактор формування бренду підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 25. Частина 2. 2019. С. 115 – 119. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/25_2_2019ua/25.pdf
  7. Seleznova, O. (2016). The development of the construction company's pricing policy. Socio-Economic Problems and the State [online]. 14 (1), p. 110-116. [Accessed May 30, 2016]. Available from: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2016/16soocpp.pdf

Admission

Frantsuz'ky Blvd, 24/26
Phone: (+38-0482) 68-12-84
Phone: (+38-0482) 68-18-58
Phone: (+38-093) 755-78-24
E-mail: vstup@onu.edu.ua

Rector

Dvoryans'ka St, 2, Odesa, 65082
Reception: (+38-048) 723-52-54
Phone/fax: (+38-048) 723-35-15
Email: rector@onu.edu.ua

Our Partners

Міністерство Освіти і Науки УкраїниУрядовий контактний центр

Top