Hrinchenko Yuriy Leonidovych

grinchenkoY 1

Academic degree: Doctor of Economic Sciences (since 2021); PhD, Candidate sciences in Economy

Academic title Associate professor

Position: Professor of Department of Marketing and business administration

Education Odesa I.I. Mechnikov National University, specialty "International Economic Relations" (diploma with honours)

Title of dissertation: PhD thesis: “The influence of the institutional factor on the structure and efficiency of the economic polіcy of the EU”
Doctor’s thesis: “Provision of the strategic development of the aviation industry of Ukraine in the framework of open economy”

Teaching experience

  • Odesa I.I. Mechnikov National University (since1998);
  • MBA ONEU (since 2006);
  • International Humanitarian University (2004-2007).

Professional skills and knowledge

  • Modern management, effective organizational strategy, quality management, logistics and supply chain management, price policy.
  • Development of study courses on economics and management, teaching lections and seminars within modern teaching methods, development of methodology for management courses teaching, conducting and mentoring of scientific and research activity.

Internships

  • Institute of market problems and economic and ecological research of the National Science Academy of Ukraine (2014, 2019)
  • Tempus – University of Goteborg (2011);
  • CDC of Central European University (2008);
  • Leader of the Future for MBA, University of Michigan (2004);
  • Tempus – Erasmus University, Rotterdam (2000);
  • Tempus – University of Nice-Sophia Antipolis (1995-2005);
  • University of Regensburg business training program (1995-2000).

Membership in professional associations Ukrainian Association of Marketing

Area of research interests Economic policy of sustainable development, industry development, dynamic of market structures.

Foreign languages English (Advanced), French (Advanced), German (Basic).

Scientific research

Google Scholar

E-Mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

LIST OF MAIN PUBLICATIONS

  1. Грінченко Ю.Л. Селезньова О.А. Бенчмаркинг в управлении маркетинговой деятельностью предприятия: теоретический аспект // Держава та регіони. Сер.: економіка та підприємництво. 2019. № 5(110). С. 143-149.
  2. Грінченко Ю.Л. Нєнно І.М. Інноваційні форми інтеграції в високотехнологічних галузях економіки // Інноваційна економіка: теоретичні та практичні аспекти: монографія / за ред. Л.О. Волощук, Є.І. Масленнікова. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2019. Вип. 4. С. 483-504.
  3. Грінченко Ю.Л. Авіаційна галузь України в умовах відкритої економіки // Проблеми системного підходу в економіці. Зб.наук. праць. Вип 6 (74) частина 1. 2019. Київ. Національний авіаційний унверситет. С. 98-105.
  4. Grinchenko Y. Nyenno I. Analytical tool for integrating finance and management data. // Modern Science- Moderni veda. Praha. №8.б 2019. P 117-123.
  5. Hrinchenko Y. Defining Entrepreneurship Contributions to Economic Development // MIND Journal. #6. 2018. P1-11.
  6. Hrinchenko Y. L., Robul Y. V., Zalubinska L.M. Development of price strategies to support brand positioning: strategic issues for marketing policies // Економічні інновації: зб. наук. праць. Одеса: Ін-т проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України, 2018. Т. 20. № 4(69). С. 44-54. DOI: doi.org.
  7. Robul Y. V., Hrinchenko Y. L., Zalubinska L.M. Social media marketing influence on brand equity and impact on intention to buy in fashion marketing // Економічні інновації: зб. наук. праць. Одеса: Ін-т проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України, 2018. Т. 21. № 1(70). С. 146-159. DOI: doi.org
  8. Грінченко Ю.Л. Моделювання та аналіз економічної політики в умовах економічного і валютного союзу// Вісник Одеського національного університету імені І.І. Мечникова. Сер.: Економіка. 2015. Т. 20. Вип. 6. С. 11-14.
  9. Грінченко Ю.Л. Головні тенденції розвитку управління ланцюгами постачань в умовах глобальної економіки // Економічні інновації: зб. наук. праць. Одеса: Ін-т проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України, 2015. Вип. 60(3). С. 90-99.
  10. Hrinchenko Y.L. International coordination of economic policies as a European perspective for sustainable development / Methodological bases and practice of sustainable development implementation : monograph / edited by O. Prokopenko, N. Kostyuchenko, Ruda Slaska: Drukarnia s Studio Graficzne, 2015, 467 c.
  11.  Гринченко Ю.Л. Комплексная оценка конкурентоспособности на основе системного подхода / Актуальные проблемы экономики и менеджмента: теория, инновации и современная практика: монография, книга третья Кузнецов Э.А., Захарченко В.И., Янковой А.Г. и др., Херсон: Гринь Д.С., 2014, 584 с.
  12. Грінченко Ю.Л. Концептуальні засади наднаціональної інституційної структури на прикладі Європейського Союзу / Сталий розвиток - ХХІ століття: управління, технології моделі: колективна монографія /М.Ф. Аверкина, Н.М. Андрєєва, М.Д. Балджи та ін. Черкаси, видавець Чабаненко Ю.А., 2014, 540 с.
  13. Грінченко Ю.Л. Вплив транснаціонально-го обміну на формування структури управління в Європейському Союзі / Актуальные проблемы экономики и менеджмента: теория, инновации и современная практика : [моногр.] ; в 3 т. / под ред. Э.А. Кузнецова. Херсон: Гринь Д.С., 2014. Т. 3. 584 с.
  14. Маркетинг: Підручник / В. Руделіус, О. М. Азарян, Н. О. Бабенко та ін.; Ред. О. І. Сидоренко, Л. С. Макарова. 4-те вид. К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2009. 648 с.

Admission

Frantsuz'ky Blvd, 24/26
Phone: (+38-0482) 68-12-84
Phone: (+38-0482) 68-18-58
Phone: (+38-093) 755-78-24
E-mail: vstup@onu.edu.ua

Rector

Dvoryans'ka St, 2, Odesa, 65082
Reception: (+38-048) 723-52-54
Phone/fax: (+38-048) 723-35-15
Email: rector@onu.edu.ua

Our Partners

Міністерство Освіти і Науки УкраїниУрядовий контактний центр

Top