Robul Yuriy Volodymyrovych

Робул 
Юрий Владимирович 
Доц., канд. физ.-мат. наук
Academic degree: Doctor of Economic Sciences (since 2021); PhD, Candidate sciences in physics and mathematics (since 2004)

Academic title Associate Professor (since 2011)

Position Professor at the Chair of Marketing and Business Administration (since 2022), Associate Professor at the Chair of Marketing and Business Administration (since 2006, prior to 2019 – Chair of Management and Mathematical Modelling of Market Processes)

Education Odesa I. I. Mechnikov State University, Department of Physics, Management of High-Tec division (1998, graduate with distinction)

Title of dissertation: 

  • PhD thesis: “Luminescent phenomena in oxide films of aluminium caused by interaction with ions” (defended in 2004)
  • Doctor’s thesis: “Theoretical and methodological foundations of the formation of marketing systems under the influence of the development of information technology” (defended in 2021)

Teaching experience

  • From the fall of 2000 up to present: lecturer, senior lecturer, associate professor at the Chair of Management and Mathematical Modelling of Market Processes (from 2019 – Chair of Marketing and Business Administration)
  • From 2007 trainer and examiner, and from 2010 academic director and programme leader of the Netherland Institute of Marketing (NIMA) programmes in Ukraine
  • From 2011 has a visiting appointment (professeur vacataire) at the Conservatoire Nationale des Arts et Métiers (CNAM), Institute of International Management (Paris, France)
  • 2006 - 2013 – associate professor at the joint MBA programme of Odesa National Economic University and CNAM
  • 2012 – 2019 Approved tutor and Module leader of MSc Programme in Project Management at the University of Chester (UK)
  • More that 40 short term educational programmes throughout Ukraine and more than 100 workshops

Professional skills and knowledge Project Management and Engineering, Marketing, Marketing-management

Internships

  • Université de Nice - Sophia Antipolis, Nice, France, 2002 – 2003
  • Szkoła Główna Handlowa (Warsaw School of Economics), 2004
  • Ross Business School, University of Michigan, USA, 2004
  • Kellogg Business School, North-Western University, USA, 2004
  • Karson Business School, University of Minnesota, USA, 2004
  • Conservatoire Nationale des Arts et Métiers, Paris, France, 2010
  • Digital Marketing Institute, Dublin, Ireland, 2015

Certificates

  • InScape: Certified trainer of DiSC (2008)
  • Digital Marketing Institute: Professional Diploma in Digital Marketing Syllabus version 4.0 (2015)

Membership in professional associations

Membership of Ukrainian Marketing association (UAM) Associated member of Association française du marketing (AFM)

Awards and prizes

  • Special Award in National competition of scientific papers of students and young scientists in physics (1999).
  • Special award of the Minister of education and science of Ukraine for a considerable personal contribution to the development of marketing education in Ukraine (2005)

Area of research interests Marketing and sustainable development, marketing systems, efficiency and productivity of marketing, organisational changes

Foreign languages English, French

Scientific research

Google Scholar – Yuriy Robul

ORCID – Iurii Robul

E-Mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

LIST OF MAIN PUBLICATIONS

  1. Руделіус В. Маркетинг. 4 вид. — Пер. з англ. / Ред. Робул Ю.В. Київ: Консорціум з удосконалення менеджмент-освіти в Україні, 2009. — 648 с.  
  2. Робул Ю. Маркетингова політика в умовах сталого розвитку: розширення маркетингової орієнтації та розвиток цифрового маркетингу // Сталий розвиток - ХХІ століття: управління, технології, моделі / Під ред. Хлобистов Є.В. Черкаси, 2014. С. 493–501.
  3. Robul Y. Evolution of Marketing and Sustainable Development / Y. Robul // Methodological bases and practical issues of sustainable development implementation: monograph; edited by O. Prokopenko, N. Kostyuchenko. — Ruda Śląska : "Drukarnia i Studio Graficzne Omnidium", 2015 — P. 59-70.
  4. Робул Ю. Еволюція задач маркетингу на різних етапах еволюції компанії // Механізм регулювання економіки, 2010. Т. 2, № 3. С. 158–164.
  5. Робул Ю. В. Холістична концепція ефективності маркетингу / Робул Ю. В. // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2011, №4 (2) — c. 124 - 130. http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/23938
  6. Робул Ю. В. Цільова функція маркетингу на різних рівнях економічної системи / Робул Ю. В. // Вісник Одеського національного університету, серія Економіка. — 2011. — Т. 16, №20.— c. 158-165. http://liber.onu.edu.ua/pdf/vestniki/visn_econ_2011_16_20.pdf
  7. Robul Y. Development of using IT technologies, macromarketing development and societal change. MIND Journal. 2018. Vol. 6.
    URL: https://mindjournal.wseh.pl/en/articles/volume-62018.html
  8. Робул Ю. В. Роль і місце маркетингу у багаторівневій̆ соціотехнологічній системі. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2019, №40. С. 38-43. DOI: https://doi.org/10.32841/2413-2675/2019-40-5
  9. Робул Ю. В. Маркетингова політика, функціонування маркетингових систем та забезпечення суб’єктивного добробуту. Приазовський економічний вісник. 2019, №6 (17). С. 57-62. DOI: https://doi.org/10.32840/2522-4263/2019-6-11
  10. Робул Ю. В. Ефективність маркетингової політики у контексті маркетингу відносин і логіки мережевої взаємодії Причорноморські економічні студії. 2019, №48 (Частина 1). С. 166-171. DOI: https://doi.org/10.32843/bses.48-26
  11. Робул Ю. В. Маркетинг, добробут, доступ до технологій та розвиток соціо-економічних систем. Інтелект ХХІ. 2019, № 6 (Частина 1). С. 159-163. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-8801/2019-6.29
  12.  Робул Ю. В. Динаміка розвитку маркетингових систем, розвиток інновацій і завдання маркетингової політики. Підприємництво та інновації. 2019. Вип. 9. С. 43-48. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/9.6
  13.  Робул Ю. В. Функціонування і розвиток цифрового маркетингу як маркетингової системи. Бізнес-навігатор. 2019, № 6.1-1 (56). С. 119-123. http://www.business-navigator.ks.ua/journals/2019/56_1_2019/56_1_2019.pdf
  14. Робул Ю. В. Розвиток теоретичного підґрунтя цифрового маркетингу з урахуванням особливостей формування споживчої цінності у ньому. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2020. Том 31 (70), № 1. С. 72-78. DOI: https://doi.org/10.32838/2523-4803/70-1-12
  15.  Робул Ю. В. Концептуалізація цифрового маркетингу як багаторівневої маркетингової системи на макрорівні. Проблеми системного підходу в економіці. 2020. Випуск 1(75), частина 1. С. 50-57. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2020-1-8

 

Admission

Frantsuz'ky Blvd, 24/26
Phone: (+38-0482) 68-12-84
Phone: (+38-0482) 68-18-58
Phone: (+38-093) 755-78-24
E-mail: vstup@onu.edu.ua

Rector

Dvoryans'ka St, 2, Odesa, 65082
Reception: (+38-048) 723-52-54
Phone/fax: (+38-048) 723-35-15
Email: rector@onu.edu.ua

Our Partners

Міністерство Освіти і Науки УкраїниУрядовий контактний центр

Top