Lytvynenko Kateryna Oleksandrivna

litvinenko

Academic degree PhD in Economic Sciences

Position Associate Professor of Department of Marketing and Business Administration

Education

  • 2006 - 2011 - bachelor and specialist in management, ONU named after I.I. Mechnikov
  • 2012-2016 - postgraduate study 08.00.04 "Economics and management of enterprises", ONU named after I.I. Mechnikov

Title of dissertation work Candidate dissertation "Scientific tools for assessing the impact of the state of commercial real estate on the development of entrepreneurship in Ukraine " (2017)

Teaching experience

  • Senior Lecturer at ONU named after I.I. Mechnikov (since 2017)
  • Associate Professor at ONU named after I.I. Mechnikov (since 2018)
  • Licensing (2015) and accreditation (2017) for training specialists at the Odessa National University named I.I. Mechnikov on the educational and qualification level of the master - 0306 Management and administration; 8.03060101 Management of organizations and administration (by types of economic activity).
  • Member of the expert committee to conduct licensing examination in the specialty 8.03060101 "Management and administration (by economic activity).

Professional skills and knowledge Experience in practical work in the areas of foreign economic activity of the enterprise, e-commerce, as well as in business administration and business consulting.

Internships and grants

  • Internship at Wiesbaden Academy of Psychotherapy WIAP (Wiesbaden, Germany) according to the agreement on scientific educational cooperation between WAP and II Menchikov ONU from 26.08.2018. Continuing training program “Conflict management in transcultural management and marketing”. Certificate No .: UKR-296-2019 from WIAP, Wiesbaden Academy of Psychotherapy (Wiesbaden, Germany), September 23, 2019.
  • Netherlands Institute of Marketing, program "NIMA A" Certificate from IMB Academy, exclusive representative of Netherlands Institute of Marketing in Ukraine, Kyiv, January 13, 2019
  • Grant ERASMUS MUNDUS for postgraduate study at the University of Bologna (Italy), 2014-2015.

Awards and prizes Honorary Diploma of the Chair of Management and Mathematical Modelling of Market Processes (IMEM),

Certificates

  • Certificates of participation in scientific and practical conferences.
  • Certificates of attending:
  • "Global Leadership Training”, (Odessa, 2012).
  • “William Rudelius Master Class and Forum of Practical Marketing Knowledge “B2S” (Kiev, , 2011)

Area of research interests Global economy and finance, e-commerce, digital marketing, commercial real estate, enterprise economics, foreign economic activity of the enterprise and international management, self-management.

Professional membership European Marketing Confederation (Brussels, Belgium) - European Marketing Confederation (Brussels). Kateryna Lytvynenko Joined March 2, 2019 as a Marketing Practitioner (Level 4). Unique number ID: 75-11903-34194-116093. Log in to the database URL: https://www.pe-online.org/PUBLIC/MAATWERK/EMC/index.aspx

Foreign languages English - C1, German - B1, Italian - A2, Bulgarian - B1.

Scientific research

Google Scholar – Катерина Литвиненко

ORCID – Kateryna Lytvynenko

E-Mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

LIST OF MAIN PUBLICATIONS

Tutorials

  1. Садченко О.В., Литвиненко К.О. Методичні рекомендації «Історія, концепції та проблеми науки». Спеціальність:07 «Управління та адміністрування». Рівень вищої освіти: PhD. («Менеджмент науки і інтелектуальна власність» для магістрів). Одеса: «Фірма INTERPRINT». 2020. 41c.
  2. Садченко О.В., Чайковська М. П., Робул Ю. В., Грінченко Ю. Л., Залюбінська Л.М., Литвиненко К.О. Методичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни «Теорія систем у менеджменті та маркетингу». Спеціальність: 07 «Управління та адміністрування». Рівень вищої освіти: бак-алавр. Для студентів денного та заочного відділення  економіко-правового факультету ОНУ імені І.І. Мечникова. Одеса: «Фірма INTERPRINT». 2020. 64 c.

Monographs

  1. Литвиненко К.О. Соцієтальний підхід у мультикультуральному менеджменті та маркетингу. Теоретико-методичні основи управління соцієтальними системами в умовах інноваційно-екологічного розвитку: маркетингові аспекти: монографія/ під ред. д.е.н., проф. О. В. Садченко, к.ф.-м. н., доц. Ю.В. Робула. Одеса: ОНУ імені І. І. Мечникова МОН України, 2020. С. 48-59
  2. Литвиненко К.О. Комерційна нерухомість як об’єкт інвестування в умовах сталого розвитку // Сталий розвиток ХХІ століття: управління, технології, моделі: Колективна монографія / під ред. М.Ф. Аверкина, Н.М. Андрєєва, М.Д. Балджи, О.О. Веклич та ін. – Черкаси: НТУ «Київський політехнічний інститут», 2014. – С.440-449.

Articles

  1. Литвиненко К. О. Новітні бізнес-моделі на базі блокчейн-технологій / К. О. 1. Литвиненко К. О., Донецька А. І. Вплив соціальних медіа на розвиток менеджменту людських ресурсів. Ефективна економіка. 2019. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7423 DOI: 10.32702/2307-2105-2019.11.71
  2. Литвиненко Е.А., Кызылтау Б. Особенности формирования стратегии в электронном маркетинге. Ефективна економіка. 2019. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7472 DOI: 10.32702/2307-2105-2019.12.5.
  3. Литвиненко К. О. Новітні бізнес-моделі на базі блокчейн-технологій. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. № 21. С. 319-322.
  4. Литвиненко К. О. Вплив крипто-валют на світову фінансову систему. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: «Економіка і менеджмент». 2017. №27. Ч. 1. С. 41–45.
  5. Литвиненко К. О. Оцінка мультиплікативного впливу зовнішніх факторів на підприємницький сектор на базі моделі матриць соціальних рахунків. Економіка та держава. 2016. Випуск 8. С. 123-127.
  6. Литвиненко К. О. Мультиплікативна модель впливу інвестування на підприємницький сектор (на прикладі комерційної нерухомості). Інвестиції: практика та досвід. 2016. Випуск 16. С. 41-46.
  7. Литвиненко К. О. Аналіз ринку комерційної нерухомості України: стан, тенденції та перспективи. Науковий вісник Миколаївського національного університету ім. Сухомлинського. 2015. Випуск 2 (5). С. 112-118.
  8. Литвиненко К.О. Матриця соціальних рахунків як інструмент дослідження впливу комерційної нерухомості на національну економіку. Журнал «Бізнес-Інформ». 2015. Випуск 9. С. 122-129.
  9. Литвиненко К.О. Аналіз ринку комерційної нерухомості за допомогою матриці соціальних рахунків. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2015. Випуск 13, Ч.3. С. 41-45.
  10. Залюбінська Л.М., Литвиненко К.О. Модель кругообігу національної економіки з ринком комерційної нерухомості. Економічні інновації. 2015. Випуск 60. Ч.1. С. 130-141.

Foreign publications

  1. Lytvynenko K.O. Societal view on multinational corporations. MIND Journal. Bielsko-Biała: Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna, 2018 (ISSN: 2451-4454).
  2. Zalyubinska L., Lytvynenko K. Commercial real estate market in the сycle model of national economy. Ekonomiczno-spoleczne uwarunkownia rozwoju gospodarczego – zarzadzanie informacja i nowymi technologiami: Opole. 2015. P.325-330.

Adress

Dvoryanskaya str., 2,Odessa, 65082
Reception: (38-048)723-52-54
Phone/fax: (38-048)723-35-15
Email: rector@onu.edu.ua

Our Partners

title_5f0a847e4cffb21078521061594524798
title_5f0a847e4d0fb13921012581594524798
title_5f0a847e4d1f810089288941594524798
Top